Dyr utflykt.

I går var vi till Stockholm och besökte Junibacken, vilken flopp! Ok, jag förstod att det skulle vara mycket folk eftersom att det var lördag, semestertider och halvdåligt väder men jag hade förväntat mig att det skulle finnas mer för barnen att se på, leka med. Jag tror ändå att dottern var ganska nöjd och det är ju huvudsaken eftersom att det var för hennes skull vi åkte dit, dock var hon ledsen för att hon inte fick träffa Pippi och Emil. Maten där var dyr och dessutom hade vi fått parkeringsböter på 450 kr och då hade vi även betalt 130 kr i parkeringsavgift. 580 kronor bara för att parkera, det är tur att det enda familjen "Bad electric forest" har gott om är pengar....

I dag har jag varit ute på en långpromenad med mina stavar, det är så skönt att vara igång med motionerandet igen. I morgon ska jag åka in till S-tälje och teckna ett medlemskap på World Class. Nu har jag varit ifrån styrketräningen i 6 veckor och jag riktigt känner hur mina muskler skriker efter att få ta ut sig. Sedan jag började arbeta i S-tälje kommun har jag tränat på Scanias hälsocenter, Gröndal men nu har kommunen sagt upp sitt avtal med dem och vi får inte träna där längre, fuck. Det är ytterligare en anledning att säga upp sig från jobbet! Dock känns det inte som rätt läge att säga upp sig och söka nytt jobb, vem skulle anställa en gravid kvinna som dessutom har 3 månaders uppsägningstid??? Jag har kollat runt på olika gym i S-tälje och inte fastnat för något men nu väljer jag World Class trots att de inte uppfyller mina krav. De har ingen parkering och ligger mitt inne i stan, det är bara att lägga 10 kr extra i parkeringsavgift varje gång jag ska träna och vips så kostar månadskortet 200 kr mer i månaden men som sagt det är tur att vi har gott om pengar????? Som jag brukar säga
Det kostar att ligga på topp....

/mk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback