Livet leker...


Just nu känns det som livet inte kunde vara bättre. Vi är hemma i NewMill, jag är ledig, har kvalitets tid med min dotter, tränar, äter bra mat.

När man varit ur form en lång period lär man sig verkligen att uppskatta när man mår bättre. I början av graviditeten var jag så trött och sliten och undrade om jag verkligen skulle ta mig igenom den första tiden. Jag fick tankar som att jag skulle må så dåligt under hela graviditeten trots att jag av erfarenhet vet att det vänder. Jag var också sliten pga. mitt arbete och det gjorde ju inte måendet bättre. Jag trodde dessutom att vi gjorde rätt i att vara uppe i Norrland i 4 veckor. Att det skulle bli skönt att komma bort, vila, återhämta mig och få träffa alla nära och kära. Så här i efterhand ångrar jag verkligen att vi var uppe så länge med tanke på hur jag mådde. Jag var osocial, trött, grinig och inte ett dugg rolig att ha och göra med. Och som pricken över i:et blev jag också dunder förkyld och fick bihåleinflammation. Det var jobbigt att vara hemifrån så länge när jag mådde som jag gjorde. Dessutom är det jobbigt att leva i en kappsäck som vi gör när vi åker upp till Norrland, en vecka här och två dagar där, en vecka där borta, en natt ännu längre bort, typ. Vi försöker verkligen göra alla tillags när vi åker upp genom att besöka vår släkt men det spelar ingen roll hur mycket vi försöker för det är ändå alltid någon som blir missnöjd.

Både jag och maken är rörande överens om att vi inte kommer att tillbringa så lång tid i Norrland igen. Båda två känner att vi mår bättre när vi är hemma i vårt hem och visst är det kul att åka bort och träffa alla men inte under 4 låååånga veckor. Nu när vi är en "egen" familj med egna rutiner så saknar man dem när inte är hemma. Under denna sommar har jag verkligen förstått innebörden med "Borta bra men hemma bäst."  Och New Mill känns som hemma för vår familj nu!

I dag har jag varit på stavpromenad med grannen igen, vi gick i motionsspåret här i New Mill och det är verkligen mycket backar och tar rejält i rumpan och baksida lår, hur härligt som helst. Jag har också varit in till "mitt" nya gym, World Class och kört en timmes spinningpass. Oj vad skönt, kul, ja alldeles underbart.  Endorfinerna simmar runt i min kropp och jag mår hur bra som helst. Det känns jättelyxigt att vara ledig 4 veckor igen men nödvändigt för att jag skall hinna ladda batterierna inför hösten.

/ mk


Kommentarer
Postat av: Fredrika

Faster du är träningsnarkoman!

2007-08-01 @ 00:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback