dax för uppdatering...

ja, det var länge sedan mk bloggade och det är väl ingen som längre besöker min sida, men jag gör en omstart i och med dagens inlägg och hoppas att några av er kommer åter.

Det har hänt en hel del sedan sist och jag skall göra en resumé. Vi tillbringade fyra låååånga veckor uppe norrland. Firade midsommar "hemma" tillsammans med släkten på vårt sommarställe, Högudden. Det var trevligt men inte som det brukar vara på midsommar pga. att de viktigaste personerna saknades, maken, fam. Nilsson från Salem och fam. Nilsson/Enlund från Gbg. Och inte kunde jag göra helgen roligare med berusningsmedel...??? Dottern var i alla fall nöjd över att vara med mormor och morfar och hennes kusiner. Efter midsommar bar det av till Västerbotten och makens släkt. Efter drygt en veckan åkte vi till Vuollerim och Högudden igen och närvarade på min kusins bröllop. Det var en mycket trevlig tillställning trots att det bara var 10 grader varmt? under hela dagen. Och inte heller denna gång kunde jag inta berusningsmedel som alla andra gjorde för att hålla kroppsvärme...??? Sista veckan var vi i Västerbotten och bodde hos makens bror och sambo. Det var trevligt, men oj vad skönt det var att komma hem till New Mill efter fyra veckor hemifrån. Både jag och maken kände att det blir för länge att vara hemifrån och dottern också för hon började längta hem redan efter två veckor. En morgon frågade vi henne vad hon ville hitta på i dag och hon svarade Kanske vi skall åka till Nykvarn.

Jag har arbetat i två veckor men är nu ledig fyra veckor till, hur underbart som helst. Jag tar ut föräldraledighet som jag har kvar. Dessutom var jag sjuk, bihåleinflammation, under semestern och sparade en veckas semester som jag tar ut nästa vecka i stället. Det känns konstigt att få vara ledig så snart igen men sköööööönt. Jag skall bara vara hemma och njuta. Hoppas bara att det blir lite bättre väder.

mkfitness har blivit mkgravid... ja, allt gick enligt planerna, som var att vi ville vänta med att bli gravid så att barnet inte skulle födas i slutet av året. Nu är jag i vecka 14+1 och beräknad nedkomst är den 25 januari. Jag har varit mycket trött i början av graviditeten och inte blev det bättre av att jag blev sjuk. Nu känner jag mig mycket piggare och har börjat träna igen.

Kul att vara tillbaka i bloggandet.
/mk


Kommentarer
Postat av: Ida...

Hamnade här av en slump och när jag läste Vuollerim så var jag tvungen att fortsätta läsa. Kommer själv från byn. Kan det stämma att jag haft dig som ridlärare, många år sedan nu och då kanske du hade ett annat efternamn? Du och Anna Lundberg? Hursom Grattis till magen! /Ida

Postat av: Ida...

Det stämmer att det är Catrins syster, men det är inte Pernillas son. Pojken är vår kompis Stina Jonssons son. Vi passade bara på att mysa lite med honom.
/Ida

2007-07-28 @ 11:52:17
URL: http://idalarsson.blogg.se
Postat av: Emma

har saknat att läsa om er! Kul att du skriver igen. Kram

2007-07-28 @ 19:02:32
Postat av: Erica

Härligt att du är tillbaka i bloggvärlden! :)

2007-07-29 @ 11:12:50
URL: http://ericis.blogg.se
Postat av: TUBEN

TÄNK ATT VI VAR OMKRING 40 PERSONER PÅ MIDSOMMAR OCH INGEN AV DEM KÄNNS VIKTIG FÖR DIG.
VARFÖR VAR DU EJ DÄR MAKEN OCH NILSSONS VAR?

2007-07-29 @ 12:15:00
Postat av: Oskis

Blogg blogg på dej....

2007-07-29 @ 15:32:43
Postat av: mk

TUBEN: Jag skrev aldrig att de personerna som var där inte var viktiga för mig... Läs oxå med lite ironi mellan raderna, lite internt mellan dem jag skrev om och mig. Ok????

2007-07-29 @ 23:34:59
URL: http://mkfitness.blogg.se
Postat av: TUBEN

DU MÅSTE OCKSÅ LÄSA MELLAN RADERNA OCH MED LITE IRONI:)

2007-07-31 @ 11:03:10
Postat av: Carola

Hej!
Måste fråga... min farmor o farfar är det som bodde på Högudden.
Men... vem är du? Känner inte igen namn eller så. Men bilderna är ju definitivt farmor o farfars hus... Hm.
Kanske en ny gren av släktträdet? *L*
Sen var det ju Nita som gifte sig på Högudden, men det var ju sommaren 2006. Var du där? Det var visserligen mycket folk, men jag borde ju känna igen släkten. Eller? *snurrig*
Mvh
Carola Nilsson.

2008-02-24 @ 19:59:50
Postat av: Carola igen.

Lite hjärngympa... Larssons sida kanske? =)

2008-02-24 @ 20:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback