Ensam

Sitter ännu en lördagskväll ensam… framför datorn, maken arbetar och dottern sover. Jag har ju tidigare bestämt mig för att inte klaga men jag måste få klaga och tycka att det är tråkigt att min make arbetar varannan helg. De helger han arbetar, vilket alltså är varannan jävla helg, träffas vi en timme och trettio minuter mellan klockan 16-17.30. Jag vet att det inte än någon annan som kan ändra på detta förutom vi själva så jag ber inte om medlidande men jag är bara en vanlig människa som behöver få klaga och tycka lite synd om mig då och då. Jag saknar honom och önskar att vi kunde få vara tillsammans varje helg eftersom det är då jag är ledig.

 


Det händer mycket i mitt liv just nu, saker som jag skulle vilja blogga om och dela med mig av, men jag väljer att inte göra det dels med respekt för andra människor och dels för att det inte är läge just nu. Det som dock inte händer är att jag inte är den mkfitness som jag utgivit mig för att vara…Mkfitness är i lite dvala, visst jag tränar några gånger per vecka men har totalt glömt bort eller förträngt att äta den hälsosamma kost som jag vanligtvis äter. Min ursäkt, eftersom vi människor oftast har en ursäkt till det vi gör, är att det snart är jul. Duger den?


 

Det finns människor i mitt liv som är värda att omnämnas i min blogg om och om igen och idag börjar jag med min kusin och hans familj som inte bor så långt ifrån oss. Vad hade jag gjort utan er? I dag har vi haft julbak tillsammans. Vi bakade pepparkakor och lussebullar och lyssnade på ljuv julmusik, det enda som saknades var den vita snön och glöggen. Min kusin är en underbar människa, snäll, snygg, trevlig, rolig och skön inställning till livet har han också. Dessutom har han även haft förståndet att gifta sig med underbart snäll, snygg, intelligent, rolig och omtänksam kvinna. Tack för det kusin-vitamin. Jag älskar er. Inte att förglömma deras två barn som också förgyller livet för oss alla, förutom när de vägrar att städa sina rum förståss.


 

I dag har det varit demonstrationer i Salem av högerextremister och antirasister. Detta sker varje år vid denna tidpunkt sedan år 2000 då en kille mördades i Salem. Högerextremisterna vill hedra den som dog och vänsterextremisterna vill sätta stopp för deras manifestation. Hela Salem invaderas av höger och vänsterextremister och poliser. I dag fanns även de som trodde att Salem fått besök av utomjordingar då det syntes gröna och vita sken från himlen som snurrade runt och runt. Som tur var klarade sig Salem i alla fall från besök av utomjordingar idag då det visade sig att det som flög runt var en helikopter.

 


Take care out there./mk


Dagens tanke:
Var rädda om varandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback