Huvudvärk.

Linda "bionda" Rosing får jag huvudvärk av. Jag förstår mig inte på denna människa, hon kan inte ha många hästar hemma i stallet. Maken säger åt mig att inte läsa reportagen om henne men jag gör det ändå och blir bara irriterad.

Dottern och maken blir jag lycklig av. I dag har vi varit till stallet med dottern och hon fick rida. Min önskan är att hon skall bli hästtjej. Maken säger att jag tycker att det är roligare än vad hon tycker att vara i stallet och det har han nog rätt i. Min dröm är att vi båda, dottern och jag, kommer att äga varsin häst när hon är så där 10- 12 år. Jag vill att vi skall ha samma intresse så att vi får möjlighet att umgås så mycket som  möjligt, skall bli kul och se vad hon tycker vid den åldern? Jag skall försöka att inte bli en sådan mamma som tjatar så mycket att hon kommer att lägga av med ridningen, om hon nu överhuvudtaget börjar rida. Hon kommer att få göra precis som hon vill.

Nu är det bara 4 arbetsdagar innan julledigheten, underbart. Vi åker norrut på fredagen och jag längtar efter att få träffa föräldrar, syskon, syskonbarn, svärmor, makens syskon, ja alla nära och kära som bor där uppe långt ifrån oss. Dottern pratar hela tiden om jultomten och att hon skall vara hemma hos sin farbror, som för övrigt är hennes favokille, när tomten kommer. Hon har också bestämt med sin pappa att hon skall sitta i hans knä under julklappsutdelningen. Det skulle vara extra kul om det kom lite snö så att julstämningen infinner sig, förhoppningsvis är det större chans att vi får se snö eftersom att vi åker upp till norrland.

Bild från i somras när vi var på Lycksele djurpark.

137895-18


Bild från november 2006. Dottern rider på Vuollerims ridklubb.
137895-19

Kommentarer
Postat av: Erica

Hej! Jag njuter massor av min ledighet, men drömmer om jobbet på nätterna. Inatt vaknade jag med hjärtklappning efter att ha drömt att jag hade ansvar för ett nytt ärende med en liten bebis Alva, vars pappa Hans satt i fängelse. Jag har inget sånt ärende, så jag förstår inte varifrån den drömmen kom! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback