mk, vikarierande gruppledare.

För en vecka sedan blev jag erbjuden att vikariera som gruppledare på mitt jobb. Jag blev förvånad och chockad över att arbetsledningen hade föreslagit just mig, inget jag hade förväntat mig alls. Jag blev glad och lite smickrad över att de frågade mig och att de uppenbarligen tycker att jag gör ett bra jobb. Min första tanke var att tacka nej, inte kan väl lilla jag klara av det, inte har väl lilla jag den erfarenhet och de egenskaper som krävs för att vara gruppledare, inte ännu i alla fall. Dessutom hade jag och maken bestämt att vi skulle köra på och förhoppningsvis skaffa vårt andra barn. Jag visste att maken skulle säga att jag skulle tacka ja, utan tvekan. Mycket riktigt när jag kom hem och berättade för honom sa han; tacka ja, du kommer att ångra dig om du inte gör det och vi hinner skaffa fler barn. Jag grubblade hela helgen, mest på vad mina kollegor skulle säga och tycka. Tänk om de skulle tycka att jag inte är lämplig för tjänsten och inte vill ha mig som gruppledare. Jag vägde för och nackdelar, kom fram till att jag trots allt kanske skulle kunna klara av uppgiften och att jag som maken sa, skulle ångra mig om jag inte provade. Jag kan ju inte veta hur det kommer att gå om jag inte vågar testa och om arbetsledningen inte trodde på mig skulle de ju inte ha frågat mig.


 

Jag rådfrågade vänner som sa precis som maken, men jag kunde ändå inte bestämma mig förrän jag pratade med en kollega som sa till mig. Jag tycker att du skall tacka ja, om du hade haft snopp mellan benen hade du inte tvekat och inte tänkt på vad andra tycker och tänker. De orden fick mig att bestämma mig, tveklöst. Dagen efter tackade jag ja. Så nu är jag en kvinna mitt i karriären…Det känns bra och spännande, och jag får se hur det kommer att gå. Måste bara ställa om mig lite, från att ha bestämt mig för att bli tvåbarnsmamma till karriärkvinna  istället. Opps nu har jag blivit en riktig 08:a, väljer karriär framför barn och jag som aldrig skulle bo i 08-området.

Håll nu tummarna för mk.

Dagens tanke
Våga chansa.

Största lyckan i mitt liv, jag älskar dig min goa tjej.
137895-17


Kommentarer
Postat av: Buster

Vilken gullunge.

Postat av: Sara

Lycka till med karriären! Gillar din blogg =)

2006-12-16 @ 13:39:38
URL: http://sh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback