mks förändring under 2006

Under året som gott har mk genomgått en stor förändring. Om mina gamla arbetskollegor från Västerås tiden skulle se mig idag skulle de nog få en chock. Vad är det då som har förändrats? För det första har jag blivit mycket intresserad av kläder och har shoppat som aldrig förr under det gångna året. Visst har jag alltid haft en förkärlek till att shoppa men tidigare har jag inte handlat lika mycket kläder utan mer prylar till hemmet, skivor och träningskläder. Det fanns en period då jag ägde mer träningskläder än vardagskläder, men den tiden är förbi. Jag vet inte hur jag direkt skall förklara min stilförändring men jag kan i alla fall börja med att berätta att jag aldrig tidigare använt skor med klack, förutom på mitt bröllop. Jag måste ju bara berätta om det för att det förklarar lite hur jag var tidigare. Jag var jättenervös över hur det skulle gå att skrida till altaret, dansa bröllopsvalsen etc i min skor och det roliga i historien är att det knappt var någon klack på dem. Jag tränade att gå i dem veckor innan bröllopet och ändå såg det ut som jag hade gjort det i trosan när jag gick i dem. I höst har jag köpt tre par skor med klack. Förr använde jag typ sneakers, men jag har faktiskt köpt ett par sådana i höst också, ett par Fred Perry.



De svarta och grå skorna är från Din Sko, de med högt skaft är från Wedins skor.
137895-20

Mina Fred Perry, mycket bra att ha när man slagit en tå och har svårt att gå i skor med klack.
137895-24


Jag har alltid gillat att ha jeans och det gör jag fortfarande, använder egentligen bara jeans förutom på sommaren då jag även använder andra byxor. Jag är inte så mycket för klänning eller kjol. Den största förändringen förutom skorna är nog vad jag använder på överkroppen, förr var det mest vanliga collegetröjor eller liknande. Nu varierar jag mig mer och köper fler olika varianter på tröjor och koftor. Har också köpt en väst i höst som har en päls mudd. Hade västen på mig när vi kom till dotterns lucia firande på dagis förra veckan. Ett utav barnen sa högt så att alla hörde det ”Men vad har Alvas mamma på sig?” Dottern var som vanligt snabb att förklara att det är MIN MAMMA, hon förstod inte vad det hela handlade om.


 

I höst har jag dessutom har jag köpt en kappa vilket jag inte skulle ha gjort tidigare. Jag använder nog också mer accessoarer nu i form av halsdukar, halsband, armband, handväskor, skärp, diadem.

 

När jag skrev ordet handväska kom jag och tänka på sommaren 2005. Jag skulle gå på fest med mina barndomsvänner i Vuollerim där jag är uppväxt. Jag hade varit föräldraledig i ett år och den enda väska jag använde var en skötväska. Jag kom på förfesten med en ICA-påse och dessutom var jag osminkad. Mina vänner log åt mig och en utav dem frågade om hon fick sminka mig. Jag lämnade påsen på förfesten och gick därifrån sminkad och utan påse. Jag sminkar mig egentligen inte så mycket nu heller men i alla fall mer för tidigare gjorde jag aldrig det. Nu använder jag ofta lite grann i form av consealer för att dölja de svarta ringarna under ögonen, foundation, och mascara. Jag skulle behöva gå en smink kurs så att jag lärde mig hur man sminkar sig så att det blir snyggt. Inget som jag kan och aldrig tidigare varit intresserad av att lära mig så jag har inte heller tränat på det som många av mina vänner har gjort enda sedan vi var i tonåren.

 

Jag är inte en person som handlar speciellt mycket märkeskläder. Jag gillar HM, Gina Tricot, VILA, Vero Moda, JC. Jag har under hösten köpt två par jeans på Gina och gillar dem jättemycket. I våras köpte jag mina första stuprörs jeans, något jag aldrig trodde jag skulle använda. Det är två par Cheap Monday som jag fortfarande gillar. Det bästa med att handla billigare kläder, inte märkeskläder, är att man kan handla mer och det inte gör lika mycket om man inte använder ett plagg så ofta. Det händer ju att man ibland impuls köper något och det sedan visar sig att det inte kom så mycket till användning. Jag brukar dock ibland gå in på affärer som är lite dyrare och önska att plånboken tillät mig att shoppa där, men en vacker dag kanske….då jag och min man kommer att tjäna stora pengar? Hmmm vilket är högst osannolikt med en socialarbetare och en tidningstryckare, jag får nog nöja mig med att bara gå in i de affärerna för att titta och göra inköpen på andra ställen.



Väst från Ellos, handväska från HM, diadem och halsband från Glitter
137895-21


Tröja och jeans från Gina, schal från VILA, bälte från Vero Moda.
137895-22


Bolero från JC
137895-23


Kommentarer
Postat av: Nino

Jag kan inte tänka mig en annan Marie än den jag började jobba med för ca ett år sedan.
Du är tuff i din nya frisyr!

2006-12-21 @ 15:31:01
Postat av: Anna & Marty

Faan va du e cool o snygg Majsan! Den enda som slår dig e möjligtvis Alva. Oväntat med högklackat på dig! Lycka till med liv och karriär. Vi följer dig på bloggen med spänning.... KRAM från Götet

2006-12-23 @ 11:29:21
Postat av: TUBEN

DU VERKAR VARA I EN DJUP 30 ÅRS KRIS

2007-01-02 @ 13:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback