Regel: Svara med en mening.


Namn:
mk

Ålder: oväsentligt

Familj: maken och den underbara dottern

Bor: newmill

Aktuell: med min blogg       

Vilken person skulle jag vilja sjunga duett med?

Bono.


Vilken cd i min samling hamnar sällan på skivtallriken?

Mix Max skivan som jag fick av en barndomskompis för länge sedan.

 
När tvivlar jag?

Allt för ofta.


Vad är det första jag gör när jag vaknar på morgonen?

Går på toaletten och kissar.

 
Jag får en timme med socialministern Göran Hägglund, hur tillbringar vi den?

Jag ser till att han bjuder mig på en god lunch medan jag frågar honom hundra frågor om hur alliansen tänker att låginkomsttagare skall få det bättre genom deras politik.

 
Vilket drag föraktar jag mest hos andra?

Egoism.

 
Vilken julkalenderfigur från andra år gillar jag bäst?

Staffan och Bengt.

 
Vilken är min största extravagans?

Månadsmagasin och kokböcker.

 
Vilken är den finaste komplimang jag fått?

Att jag är intelligent.

 
Vad är det första jag lägger märke till i någon annans hem?

Hur städat det är.

 
Lussebullar eller pepparkakor?

Lussebullar.

 
Om jag fick en tidsmaskin, vilken period skulle jag då besöka?

1960-talet, för att få uppleva tiden när Beatles var som störst.

 
Jag får 5000 kronor, vad köper jag?

Kläder och skor till mig och min dotter.

 
Vad skrämmer mig?

Klimathotet och den borgerliga alliansregeringen.

 
Vad gör jag helst en ledig dag?

Gör något roligt tillsammans med maken och dottern, tränar och äter en riktigt god middag.

 
Vad är det första jag gör när jag kommer in på ett hotellrum?

Kollar in tv-kanalerna och lägger mig i sängen för att se om den är skön.

 
Vad hittar man aldrig i familjens kylskåp?

Rotmos och sparris.


 Vad är det dummaste jag gjort?

Mobbat under grundskoletiden.

 
Vilken sport skulle jag aldrig drömma om att testa?

Stavhopp.

 
När jag blir riktigt sugen på något vad vill jag då äta?

Mycket; choklad, lussebullar, min mammas hembakta mjukkaka med ost.

 
Vilket uttryck använder jag allt för ofta?

Typ.

 
Vilken kroppsdel är jag mest stolt över?

Axlarna.

 
När gapskrattade jag senast?

I lördags när jag stod ute och rökte en cig med min kusin.

 
Vad har jag på nattduksbordet?

Mängder av månadsmagasin, väckarklocka, handkräm, fotkräm, idominsalva, pennor, träningsböcker, en skönlitterär bok.

 
Vad tror jag att människor tänker om mig när de träffar mig första gången?

Oj, vad hon pratar mycket men hon verkar i alla fall lite trevlig och dessutom är hon ju snygg???

 
Om jag var gud för en dag vad skulle jag ändra på först?

Att inga barn behöver lida mer av varken våld, svält, krig eller försummelse av sina föräldrar.

 
Vad hamnar i min lördagsgodispåse?

Dumlekola, twix, ljusa romerska bågar, söta fiskar, hallonmumrikar och cola flaskor.

 
Vilket är mitt motto?

Olika beroende på humör, men idag är det ”tänk först tala sen”.

     

 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback