Årets supermamma.

Dagens tema: Supermamma?

Jag läste Stockholms city idag på morgonen när jag väntade på en kollega. Ett reportage handlade om Årets supermamma som Emma Hamberg har blivit utsedd till. Årets supermamma, det skall jag också bli en vacker dag, vänta bara. Vem vill inte bli utsedd till det i dagens samhälle då vi heltidsarbetande småbarnsföräldrar ständigt lever med ett dåligt samvete över att vi inte får tillräckligt med tid över till våra barn. Men hur gör man för att få den utmärkelsen?

Så gör årets mamma 2006, Emma Hamberg om barnen...
...kastar mat:
Nej, det går inte för sig. Då är det bort och ut.
...skriker efter godis i matbutiken: Nej, glöm det, det är inte lördag.
...hoppar i sängen: Ja, hoppa på bara.
...pratar väldigt högt på tunnelbanan: Det är ingenting jag är känslig för.
...vägrar sätta på sig vissa kläder: Då får de väl frysa. Jag är iskall som mamma. De lär sig väldigt snabbt.

Så gör mk om barnet...
...kastar mat:
Inte ok, sluta eller gå från köket. RÄTT.
...skriker efter godis i matbutiken:
Nej det är inte lördag, ok då en liten bit det är ju fredag. FEL.
...hoppar i sängen:
Nej, sluta. FEL.
...pratar väldigt mycket på tunnelbanan:
Gör absolut inget, prata på bara. Gulligt. RÄTT.
...vägrar sätta på sig vissa kläder:
Mamma bestämmer. FEL.

Två rätt av fem, jag blir nog aldrig årets supermamma. Hoppas att jag duger ändå.

Dagens tränings och kostdos.

På fredagar har vi fredagsfika på förmiddagsrasten, vilket innebär att vi turas om att köpa gott fika såsom bröd, pålägg, grönsaker, frukt etc och sedan avnjuta en trevlig och god fika stund tillsammans innan helgen. I mitt arbete är man så gott som alltid på språng, stressad och skyndar sig överallt för att hinna överallt. Jag hade två möten i dag innan fm fikat och skyndade mig som en galning till fikat men hann inte i tid trots att jag skyndade mig. Jag fick inget fika och blev sur, blodsockret var nere på noll vilket inte är bra alls. Orken att fortsätta arbeta fram till lunchen var så gott som obefintlig men somvanligt bet jag ihop.

Efter lunchen blev jag på topp igen. Undrar bara om min kollega som åt kokta nudlar också blev på topp? Jag tror inte det eftersom nudlar nästan inte innehåller någon näring alls och inte på något sätt är tillräcklig lunchmåltid för en hårt arbetande socialsekreterare.

Jag tränade efter jobbet.  Ett pass på löpbandet. Sprang 6 km och var lagomt trött. Skön känsla efteråt. Har bestämt mig för att börja konditionsträna mer, för omväxlingsskull.

Till middag har vi ätit Guds gåva till människan, TACOS. Det är vår familjs ständiga favorit, äter det så gott som en gång per vecka. I dag fick vi också äta det tillsammans med våra närmaste vänner då de bjöd oss på middag. Det är alltid trevligt att umgås med dem. Vi är skyldig dem typ 100 middagar vid det här laget, men vi kommer att bjuda igen vi lovar...

Take care out there. mk.

Dagens tanke:
Sök efter det positiva som finns i det till synes negativa.


Kommentarer
Postat av: Erica

Nej, nudlarna var ingen höjdare, hehe. Men tack vare fredagsfikat innan och en tidig middag så var jag på topp hela dagen ändå! :) Vill gärna få inspiration till att laga nyttig mat. Har du några recept att dela med dig av? Trevlig helg!

Postat av: B

Johanna Emil och Viktor brukade stå redo i min säng, när jag spelade Pippis signaturmelodi på gitarren i snabbt tempo fick dom hoppa. När jag tvärt slutade var de tvingen stå still. Repeat. Dom skrattade ihjäl sig.

2006-11-18 @ 16:32:49
URL: http://buster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback