Att nästan äta ihjäl sig.

Idag har jag gjort ett allvarligt försök att äta ihjäl mig, jo det är sant. Även solen har fläckar. Dagen började bra, med ok frukost och bra mellis men sedan brakade det lös.

Var på en kurs i hot och våld idag som handlade om hur man skall tänka och agera i hot och våld situtioner. Vi fick också utbildning i krispsykologi och självförsvar. Kursen var mycket bra, intressant och lärorik. Kursen hölls på ett hotel i Södertälje som serverar en mycket god lunch buffé, man får äta till man spricker, vilket jag alltid gör om det är buffé. Jag vill smaka på allt som ser gott ut vilket resulterar i att jag äter två och halv portion mer än vad jag vanligtvis gör till lunch. När vi var framme vid em kaffe tänkte jag att dagens kalorikonto redan var övertrasserat så varför inte fortsätta. Så jag åt en stor mjukglass med massor med strössel på. På detta hotel har de en mjukglass maskin som man får ta fritt i från om man har konferens där. De har även en popcorn maskin.

När jag kom hem hade familjen redan ätit middag och jag orkade inte göra någon mat åt mig själv så det blev två grillade korvar och flera smörgåsar med ost. Detta är inte vad mkfitness brukar äta till middag. Efter maten eller vad man nu kallar det, drack jag kaffe och klämmde i mig två lussebullar. Lussebullar är en utav mina stora passioner. Jag är liksom fast i lussebulle träsket från mitten av november till mitten av januari varje år. Det brukar bli en till två lussebullar per dag. Jag brukar intala mig själv att det är jag värd, visst är jag väl det???

Njut av livets goda/ mk

Dagens tanke:
Meningen med livet är att äta.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag brukar ha dåligt samvete när jag, som du skriver, brukar övertrassera vad jag bör äta och jag änvänder mig då av min sambo som någon sorts biktstol, erkänner och sen är det bra.

2006-11-23 @ 11:55:35
Postat av: Erica

Det blev visst ett litet blåmärke på min arm efter att vi tränade på att försvara oss, hehe.

Postat av: Marie

Opps, sorry erica, det var verkligen inte meningen.

2006-11-23 @ 19:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback