Erkännande.

Jag har inte tränat på en vecka....

Däremot har jag bestämt mig för att vara positiv och inte lägga negativ energi på sådant som jag ändå inte kan påverka, tex att datorerna på jobbet inte fungerar. När datorerna inte fungerar på mitt jobb blir alla kollegor (inklusive mig själv) som pms liknande monster . Men vad tjänar det till att bli arg och svära, inte kommer ju datorerna igång fortare för det. Vid ett datorstopp i veckan provade jag att vara överdrivet positiv  och säga högt att det inte gör något för att det finns så  mycket annat att göra än att sitta och skriva. Och mitt tänkande gav effekt, jag kände mig så mycket gladare och arbetsdagen blev trevlig med mycket skratt. Så nu är mitt nya löfte att vara positiv. På mitt jobb är det så lätt att dras in i negativa tankar pga att vår arbetsmängd är mer än vad en normal människa skall pallra med, men jag får inte mindre att göra och inte mer gjort om jag tänker negativt. Jag tror att jag med mitt nya tänkande skulle kunna bli medlem i "Verklighetens center" även kallat "Poffarna" i folkmun. Verkligehetens center har sitt säte i min gamla hembygd, Vuollerim och jag tror säker att de har en egen hemsida för den som blir nyfiken och intresserad.

I morgon åker vi i familjen till Landvetter. Vi har inte varit där sedan julhelgen 2005 så det är verkligen på tiden att åka ned dit. Jag har bestämt att vi skall stanna i Jönköping för att äta lunch på MAX. Jag har varit sugen på bacon hamburgare från MAX sedan mitten av oktober då jag var i Örebro på tjejweekend och hade tillfrisknat från årets största hangover.

Kramar mk

Dagens tanke:
Använd spegeln och inte kikaren när du letar efter fel.

Kommentarer
Postat av: emma

Dagens tanke kändes konstig vill att det ska stå "använd spegeln och inte förstoringsglaset när du letar efter fel". I en kikare ser du saker på långt håll, allstå med lite distans.

2006-12-02 @ 13:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback