I dag.

Dagbok, söndag den 26 november 2006.

Jag satt uppe ganska länge framför datorn i går kväll och vid 01.00 ringde det en person hit med skyddat nummer som undrade om det var jag som beställt en calzone och en vesuvio från Goggos (en av stans? två pizzerior).  Jag nekade och ångrade mig direkt att jag överhuvudtaget sa något. Jag la på och det tog bara typ 2 minuter innan det ringde igen, denna gång svarade jag inte. Denna händelse gav mig adrenalinpåslag och en mild ångest attack. Ni som vet vad jag varit utsatt för sista månaden förstår säkert varför jag reagerar så starkt som jag gör, ni andra får ha förståelse trots att ni inte vet.

Nåja, varför berättar jag detta då, jo jag vaknade i morse utan att vara utvilad och ovanstående är en förklaring till att jag var trött. Dessutom är min dotter fortfarande lite halvkrasslig i sina ögon och väckte mig med jämna mellanrum under nattens sista timmar. Som tur är har jag som jag tidigare berättat en snäll man, han kom hem klockan 07.00 efter att ha arbetat i drygt 12 timmar men han steg upp med dottern och jag fick sova till 09.00.  Tack mannen!

På förmiddagen var jag ute med dottern och solen sken. Ja, det är faktiskt sant, ni läste rätt solen sken och temperaturen visade +10 grader. Inte för att jag är någon direkt älskare av snö och vinter, trots att jag är uppvuxen i the north part of sweden, inte Gävle, utan i Lappland, men visst vore det trevligt med lite snö och några minusgrader istället för regn och åter regn. Min dotters favorit sysselsättning just nu är att gunga. Vi var ute i 1,5 timme och hon gungade i typ 1 h och 25 min.

På eftermiddagen åkte jag och dottern till Södertälje för att byta makens tröja som jag köpte i går, den var för liten. Passade på att köpa lite annat också:) Köpte bla. två nya adventsstjärnor som inte hänger i fönstret utan som står på fönsterbrädan, dom är jättefina. Köpte en mössa, en tröja och ett par ballerina skor till dottern. Hon har fått en ballerina klänning av en arbetskamrat till mig och sedan hon fick syn på den är hon såld. Hon älskar den och vill ha den på sig jämt.

Alva dansar            137895-16

När vi kom hem från staden väckte vi nattarbetaren och sedan åt vi en god middag, igen fitness middag precis. Det var en pastasås med creme fraiche, grönmögelost, bacon och rökt skinka, mums. Under kvällen har jag bytt gardiner i köket, hängt upp adventsstjärna och satt upp ljusstakar. Jag vet att det är för tidigt men jag vill passa på för att nästa helg åker vi bort. Dottern sover och maken arbetar, själv sitter jag som vanligt framför datorn, min nyfunna vän. En bra kompis som alltid finns där när jag behöver och som alltid är på bra humör och inte har några motkrav. Jag har börjat läsa andra personers bloggar, personer som jag inte känner, hur kul som helst. Ett tidsfördriv som jag kan sitta med i timtal.

Angående träningen så har den legat lågt hela helgen. Körde ett styrkepass i fredags och hade planerat att köra ett konditionspass idag men struntade i det. Jag har ätit godis istället både igår och idag. Men fitness mk kommer tillbaka, det vet ni som känner mig.

Kramar och pussar.

Dagens tanke:
Man bör akta sig för att akta sig för mycket.

Kommentarer
Postat av: Anonym

När det gäller ålder tycker jag att det är mer hemskt när man upptäcker att en fem år yngre person hunnit med värsta karriären eller när man tittar på TV och upptäcker att den där politikern ser ju faktiskt bra ut, politiker ska vara tråkiga GAMLA gubbar.

Kram

2006-11-27 @ 10:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback