Månadsmagasin.

Dagens tema: Magasinoholic.

Jag har många laster, passioner, missbruk, ja kalla det vad du vill. En utav dessa är månadsmagasin.

Jag prenumererar på två tidningar och idag har jag fått båda två i min brevlåda. Jag älskar dessa måndagar när tidningarna dimper ned i lådan och helst plötsligt känns inte måndagen så jobbig som den annars gör. Jag har sedan många år tillbaka prenumererat på Fitness Magazine och sedan två månader tillbaka prenumererar jag också på Towe- din nya väninna, som är en hyfsat ny tidning på marknaden. Jag gillar den för att den har intressanta reportage som handlar om allt möjligt och för att den också innehåller mode reportage som under det senaste året har börjat att intressera mig mer och mer.

Jag borde säga upp prenumerationen på Fitness då jag vid detta laget kan det som skrivs utan och innan, men tänk om det skulle stå något som jag inte vet....det kan jag ju inte vara utan....eller jo det kan jag. Det som skrivs är liksom underkurs för mig numer, men det känns som att göra slut med en tid som varit, måste få stöd i det.

Inte nog med dessa två tidningar....

Numer har jag också börjat köpa tidningen BODY, jo det är faktiskt sant, men den enda som vetat om detta innan är min make. Jag skyller på att jag behöver lite mer nu när Fitness blivit underkurs, men om jag skall vara ärlig mot mig själv står det i stort sett samma i den varje månad också. Shit jag måste göra slut med Body också innan det hunnit bli ett långt förhållande.

Inte nog med detta, de senaste två månaderna har jag även köpt Amelia. Jag har aldrig tidigare köpt denna tidning vet ej varför jag gjort det just nu. Jag har verkligen blivit en magasinoholic, måste söka hjälp för att komma ur detta och stoppa det innan det är för sent. Jag har redan så många laster och missbruk i mitt liv som jag måste ta itu med och jag är inte i behov av ytterligare ett.

Dagens träningsdos.

Jag har en motionscykel hemma, nu blev du väl överraskad? I dag hann jag inte träna under dagen så jag tog ett cykelpass när min dotter somnat. Jag cyklade tour de Newmill, vilket tog ca 50 minuter. Jag behövde verkligen få ur mig en form av irritation som jag bär inom mig. Det handlar främst om att en person som står mig nära gör saker som jag inte tycker är ok eller inte gör det som jag anser att personen borde göra. (OBS detta gäller inte min make, inte denna gång iaf). 

I veckan har jag vila från tung styrketräning Jag brukar vanligtvis köra styrketräning fyra ggr i veckan, då jag delar upp kroppen och kör i genom varje muskelgrupp på en vecka. I veckan skall jag bara köra två styrkepass och köra mer konditionsträning. Detta för att återhämta kroppen men också för att få omväxling.

P och K/ mk.

Dagens tanke:

Döm inte innehållet efter omslaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback