U2

Jag älskar U2:s musik. Jag upptäckte dem i början av 1990-talet då min dåvarande pojkvän spelade upp en musikvideo med dem, jag tror det var "where the streets have no name". I vilket fall som helst blev jag såld och sedan den dagen är U2 mina favoriter. Jag önskar att jag hade varit äldre under åttiotalet så att jag hade fått uppleva dem då det släppte, enligt mig, sin bästa skiva hittils "The Joshua Tree".  Under 1993 spelade de i Sverige och mina föräldrar har gett mig lov att åka ned till Stockholm och se dem tillsammans med en kompis. Jag var överlycklig, men det blev ingen resa pga. att min farfar dog den sommaren och begravningen var samma dag som konserten. Jag var så ledsen över detta men fick en ny chans 1997 då de spelade på Ullevi. Jag såg dem tillsammans med två kompisar och det var helt underbart, vilken känsla att äntligen få se dem live. År 2001 var de ute på turne igen och jag såg dem tillsammans med min make på Globen. Även denna gång var det underbart att se dem live och jag hade en euforisk känsla under hela konserten och levde på den känslan resten av den sommaren. 

U2:s fem bästa låtar enligt mk

* I will follow
* With our without you
* Pride (In the name of love)
* Elevation
* One
Shit vad svårt det blev att bara lista fem stycken jag tar fem till:

* Sometimes you can´t make it on your own.
*  Where the streets have no name
*  Who´s gonna ride your wild horses
* Beautiful Day
* Even better than the real thing.

Thank you for your music, U2.
Love from mk.

Dagens tanke:
När de invanda mönstren bryts kan helt nya världar uppstå.


Kommentarer
Postat av: Pilla

tjeeenare faaaster!
har ni det bra där nere i nykvarn??
vi saknar er jätte mycket...... :)
men snart syns vi igen, din blogg är jätte rolig att läsa då man ingenting har att göra ;)
då kan man alltid sitta å skratta för sig själv... heheh^^ vi följer alla inlägg som du skriver. kul att man hänger med i knutarna i din fina blogg ;)
det ska man känna sig stolt över ;) speciellt om man kommer ifrån NORRLAND.. men nu säger mamma att jag måste gå å lägga mig ,,nog sent tycker hon *SUCK* fast mamma brukar juh ha rätt..hälsa världens bästa Alva å Markus å dig själv
Kalla, snöööiga NORRLANDS kramar från Pilla, Maggie, Freddan å Mamma "Katta"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback