Längtar till sommaren.

mk är trött och längtar enormt mycket efter sommaren och att vara ledig. Tack och lov för att det kommer några röda dagar framöver vilket innebär lite mer ledighet än helgerna. Funderar starkt på att gå ned i arbetstid, kanske vara ledig en dag i veckan. Jag vill vara mer tillsammans med dottern och få lite mer tid till att vårda mitt och makens äktenskap. Jag har i alla fall börjat lite med det senare då jag i går kväll fick ett infall och bokade två biljetter till Hammarbys hemma match mot Brommapojkarna nu på söndag. Jag överraskade maken med att ge honom dem i dag och kollade med grannarna om de kan vara barnvakt vilket de alltid ställer upp på bara vi vågar fråga.

I dag har jag sprungit  7 km och i går kväll styrketränade jag benen, så nu känns de som två stockar. Jag hade tänkt träna biceps och axlar nu i kväll men har ingen ork till det, får ta det i morgon i stället. Jag har sedan påskledigheten tränat lite mer konditionsträning än vad jag brukar. Träningen går bra men jag önskar att jag hade lite mer tid till att ägna mig åt träning ännu mer, men tiden räcker inte riktigt till med heltidsarbete + lite till, familjeliv och fritid. Dottern är självklart nummer 1 vilket gör att träningen får stå åt sidan ibland.

Nu skall jag gå och kolla på slutminuterna i derbyt mellan Hammarby-AIK sist jag kollade ledde AIK, suck. Håller tummarna för en kvittering.

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback