Lista.

Har snott denna lista från Buster.

Tio första

Första bästa kompis: Anna L
Första bil: Passat 1,8 T. Årsmodell 1998.  
Första kärlek: Erik, min tremänning.
Första husdjur: Vandrandepinnar och en kanin som hette Lovika Lurvenpajsare.
Första semester: Utanför Sveriges gränser, till Kreta med två kompisar sommaren 1996.
Första jobb: Var anställd på hotellet i Vuollerim år 1995-1996. Första riktiga jobb är anställning som socialsekreterare i Västervik år 2001.
Första köpta skiva: Kommer inte ihåg, men det borde vara typ en absolute music samling.
Första riktiga kärlek: Björn.
Första piercing: Första och enda, näsan år 1994 som jag tog ut året efter.
Första konsert: Jakob Hellman i Rimhallen år 1989. Soundgarden i Globen år 1995.

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Rödvin tillsammans med maken i fredags.
Senaste bilfärd: Till Södertälje och köpte cykel till dottern.
Senaste filmen du såg: Alpha Dog.
Senaste ringda telefonsamtal: Till mamma.
Senaste bubbelbadet: Förra året när vi var på Sydpoolen och badade.
Senaste spelade cd: Eskobar.
Senaste kyss: I torsdags. Puss i fredags.
Senaste gången du grät: Kommer inte ihåg, känns som att det är ett tag sedan.
Senaste måltiden: Färsk pasta med kyckling och citron- och basilika sås. (recept från senaste Buffé tidningen, mycket gott)

Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej.
Blivit raggad på av bra kompis flickvän/pojkvän: Nej.
Blivit kär vid första ögonkastet: Nej.
Fastnat med blicken i någons urringning: Ja, säkert någongång.
Fått ditt hjärta krossat: Nej.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej.
Haft ett one night stand: Ja.
Busringt till någon: Nej.

Sju saker du har på dig just nu
1. Nike byxor.
2. Grå munkjacka.
3. Svart kortärmad topp.
4. Svart bh.
5. Trosor.
6. NallePhu sockar.
7. Ett guldhalsband som jag fick av mor och far när jag tog min socionomexamen.


Sex saker du gjort idag

1. Varit med på föreningens städdag, krattat gräs och skottat sand.
2. Lagat mat.
3. Tvättat.
4. Köpt en cykel åt dottern.
5. Varit på en långpromenad.
6. Blivit irriterad över att maken inte hörde av sig på hela dagen.

Fem favoritsaker utan rangordning

1. Promenadstavarna.
2. Datorn.
3. Bilen.
4. Träningsskorna.
5. Motionscykeln.

Fyra personer du kan berätta allt för

1. Maken
2. Hella
3. Lena
4. Carola

Tre val:

Blått eller rött? Rött.
Sommar eller vinter? Sommar.
Choklad eller chips? Choklad.

Två saker att göra innan du dör:

1. Skaffa fler barn.
2. Sluta banta.

En sak du ångrar:
När jag slog mig hund år 1989.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback