Lön, ledig, varmt, kan det bli bättre?

Nej just nu känns det inte så. Sedan mitten av månaden har det varit skralt på kontot, trots att vi inte tjänar speciellt dåligt någon av oss. Dock shoppade mk ordentligt i början av månaden både till sig själv och till dottern, dessutom shoppade maken? ja, det är faktiskt sant, mycket till sig själv denna månad. När maken shoppar kläder så shoppar han inte som mig, på butiker som HM, Gina, JC, Vila, nej han handlar på mer exklusiva ställen där tex. en tröja kostar 1000 kr och en kortärmad skjorta kostar 700 kr. Jag missunnar honom verkligen inte att utöka sin garderob men kan bara konstatera att när även han shoppar kläder så räcker inte pengarna till all den shopping som jag är van att göra. Men nu har det ramlat in nya pengar på kontot och gissa om min kropp skriker efter att shoppa, abstinens kallas det nog. Och inte blev det bättre av att min kompis Malin skickade ett sms i kväll och berättade att hon varit i Stockholm och tokshoppat idag. Avundsjukan blev enorm. Denna månad skulle jag behöva införskaffa ett par nya löparskor vilket är mycket nödvändigt men dyrt och inte så kul att lägga pengar på nu när det går mot sommaren. Jag vill hellre shoppa sommar kläder, men skorna är utslitna och med tanke på att jag använder dem dagligen så behöver jag ett par som är ok. Jag får försöka övertala maken om att jag behöver både skor och nya sommarkläder.

Fyra dagars ledighet, underbart. Tyvärr är dottern inte ok, hon var hemma från dagis onsdag och torsdag och dumma som vi var fick hon gå på dagis i dag. Vi trodde hon var frisk nog men så var det inte. Nu är hon sämre än i onsdags men en fruktansvärd hosta som stör henne hela tiden.

Jag vill bara vara ledig hela tiden och det finns ingen motivation hos mk för att arbeta just nu. Jag känner att jag verkligen måste hitta gnistan för mitt arbete igen, nu går den på sparlåga och det känns jobbigt varje dag att kliva in på kontoret.

Det jag vill göra nu är träna och vara med familjen. Jag är inne i en period när det känns så kul att träna, skulle vilja ägna alla min tid till att träna, fixa mat och vara med dottern och maken. I dag har jag kört ett hårt ryggpass. Chins i maskin, marklyft, rodd med skivstång, smala latdrag, körde dessutom disp i maskin. Roligt pass där jag verkligen kände att jag tog ut mig ordentligt. Försöker hitta balans i min träning och kost. Så att jag inte toktränar på vardagarna samtidigt som jag svälter mig för att sedan äta ikapp under helgen. Jag försöker att äta jämt över hela veckan istället och det fungerar bättre och bättre. Om jag inte svälter mig under vardagarna har jag inte samma behov av att äta ihjäl mig under helgen. Jag läser mycket på andra träningstokiga hemsidor, bloggar och försöker hitta tips, råd och inspiration.

Längtar efter en långpromenad i morgon i det vackra vädret och till veckan har maken ledigvecka så då blir det morgonpromenader igen. Kan ju tyvärr bara gå mina underbara morgonpromenader varannan vecka pga att maken arbetar natt och kommer hem först 07.00 på morgonen och jag kan ju inte traska i väg och lämna solstrålen ensam.

Take care out there./mk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback