Söder Bröder Glöder.

I dag har jag och maken varit på fotboll. Hammarby vann mot Brommapojkarna med 4-0. Det var mycket roligt och speciellt kul att Petter Andersson (ursprungligen från Västerbotten) fick göra två mål i sin första match från start sedan nästan ett år tillbaka. Fotbollen gav mig en energi kick som jag verkligen var i behov av och nu vill jag gå på nästa hemmamatch också. Det finns dock två saker som jag vill att Hammarby fansen skall sluta sjunga för att jag inte skall skämmas över att vara Bajare.
Nummer 1: "Bira, bira, bira, bärs bärs bärs"  Känns så 1980-tal + att det är otroligt patetiskt enligt min åsikt.
Nummer 2: När målvakten i motståndarlaget har bollen "Sopa, bondjävel, LeeBaxter. Något som klacken skrek redan för flera år sedan och behöver väl inte förklara närmare varför jag tycker att det är dåligt.
Förutom dessa två rop var det bara roliga sånger som sjöngs på Söderstadion idag och dessa ljuder fortfarande i huvudet på mig.

Nu undrar säkert ni som inte känner mig varför jag och maken håller på Hammarby då vi är norrlänningar. Svaret lyder att även fast man är född och uppvuxen i norrland kan man hålla på ett Stockholmslag, så länge det inte rör sig om Djurgården eller AIK.

Innan fotbollen hann jag med att besöka gymmet och köra ett pass med bröst och biceps + mage. Hade tänkt köra intervaller i spåret efteråt med det räckte inte tiden till för pga. att jag kom i väg för sent till träningen. Jag får ta det i morgon i stället.

I går var vi i Salem och firade J:s 12-årsdag. Vi åt middag på kolgrillen i Rönninge och sedan var vi hemma hos familjen N och drack vin och surrade. Vi åkte hem till Newmill runt 23-tiden och mk var lite rund under fötterna och otroligt trött pga. att jag satt uppe och surfade till 02.00 natten innan. Eftersom maken hade tagit ledigt hade jag planerat att vi skulle mysa och ha lite kul i sänghalmen när vi kom hem....Hmmm mk somnade typ omedelbart...Inget mys blev det!!!

/mk

Kommentarer
Postat av: Sara

det där med att man tänkt sig mys, men man blir för trött känner jag igen! :P Man måste nästan planera att gå o till sängen i tid om man ska ha orken kvar. Vi skyller på renoveringen o jag antar att de går bra att skylla på att ni har barn *s* Vart tog spontaniteten vägen? Hoppas du får en trevlig helg med familjen.

Postat av: TUBEN

TRÄNA MINDRE SÅ DU HAR MERA ORK I SÄNGHALMEN......

2007-04-30 @ 16:44:27
Postat av: TUBEN

MAN KAN INTE HÅLLA PÅ ETT STOCKHOLMS LAG OM MAN HAR NORRLANDS BLOD I SIG.

2007-05-04 @ 08:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback