Bröllopsdag och 3-års kalas.

I fredags firade jag och maken 5- årig bröllopsdag (träbröllop). Vi gifte oss i Vuollerims kyrka lördag den 10 augusti 2002, det är min lyckligaste dag i livet förutom dotterns födelse såklart. Bröllopsdagen blev precis som jag hade önskat mig. Vi hade turen med oss när det gäller vädret, det var regn på förmiddagen men till eftermiddagen sprack det upp och solen lyste och det blev jättevarmt. Vi åkte häst & vagn från kyrkan till stället där vi åt middagen och hade festen. Vi var ca 85 personer på festen, blandat släkt och vänner. Vi firade bröllopsdagen med att gå ut och äta middag på Restaurang Barolo i Södertälje. Till förrätt åt vi bruchetta och till varmrätt oxfilé. Dottern var hemma med sin farmor, mormor och morfar.

I går fyllde dottern 3 år. Hon fick många presenter och var jättenöjd. Hon hade önskat sig en sparkcykel, som jag och maken köpte åt henne, och en dator (hon menar en bärbar liten DVD-spelare) som hon fick av farmor och sina farbröder med familjer. Sedan fick hon flera filmer, spel, kläder, böcker, pengar etc. I dag hade hon kalas och vi hade bjudit 4 kompisar. Hon hade beställt glasstårta så vi gjorde en marängsvich och den gjorde succé. Hon har dessutom slutat med napp, vi har pratat om det hela sommaren, att hon skall sluta när hon fyller 3 år. Det har gått över förväntan. I går tog det lite längre stund för henne och somna och hon var lite ledsen. I dag har hon bara frågat efter nappen en gång och när hon skulle somna i kväll frågade hon inte efter den och somnade snabbt. Mammas duktiga tjej, jag älskar dig över allt annat på hela jorden!!!

Jag har inte tränat något sedan i torsdags, då jag körde ett rygg och bicepspass följt av 45 min. spinning. I morgon blir det träning igen, känner att det börjar rycka i musklerna.

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback