En arbetsvecka...

har gått efter lyxsommaren som jag haft. Hösten kom med buller och bång och jag sjunger en sång. Nej inte riktigt för är det något som jag inte är bra på så är det att sjunga. Veckan har förflutit på bra och det känns inte så hemskt att vara tillbaka på jobbet som jag befarade. Nästan så att det känns lite kul att vara tillbaka i vardagen igen och att få träffa arbetskamraterna. Vidare så utvecklas jag inte så mycket av att bara gå hemma och lyxa, om ni förstår vad jag menar. Av att vara hemma träffar man inte så många människor och har inte speciellt mycket diskussioner etc. Har tänkt på det när jag varit hemma länge och nu är tillbaka på jobbet igen. Jag utvecklas som person varje dag i mitt arbete och det är roligt och ger energi. Jag önskar att jag inte jobbade heltid, 75 % skulle vara lagom för då skulle jag hinna med familjen och träningen utan att stressa igenom dagen. När jag varit lyxhustru har jag hunnit träna massor och det är det som jag saknar mest när jag jobbar, att inte har tillräckligt med tid till träningen förutom att jag träffar dottern mycket mindre, det är såklart det som känns mest tungt.

Nåja, jag har iaf hunnit med några pass under veckan och här följer en resumé.
Tisdag: Stavpromenad i Oxvreten, 1 h, medelpuls 131, 366 förbrända kalorier.
Onsdag: Styrketräning, biceps, triceps och axlar + 45 min på min egen motionscykel (när dottern somnat) ca 300 kcal.
Torsdag: Promenad 35 min.
Fredag: Styrketräning, ben + 35 min cardioträning efteråt. Sammanlagt 1 h 10 min träning, medelpuls 136, 447 kcal.
Planerar för ett spinningpass i morgon? Jag tänkte ta med dottern, kanske kommer det att fungera eller så går det riktigt åt pipsvängen. Har iaf köpt en godispåse åt henne, som muta. Hon är laddad på att följa med och har hjälpt mig att packa väskan innan hon somnade. Jag har lovat henne att vi ska duscha och bada bastu efteråt. Sedan ska vi gå på stan och köpa nya skor och lite höstkläder åt henne + äta lunch. Jag berättar i morgon hur det gick...Snälla håll tummarna för att hon kommer att sköta sig.

/mk


Kommentarer
Postat av: Sara

Lyckatill med löpningen=)

2007-09-01 @ 10:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback