En vecka kvar...

innan jag börjar jobba igen, jag längtar INTE!!! Jag har sammanlagt varit ledig i 8 veckor och vill fortsätta vara ledig. Kanske jag ska satsa på ett liv som hemmafru. Jag skall bara kolla med maken vad han tycker...

Alva har börjat inskolning på sitt nya dagis och det går bara bra. Hon undrar varför jag måste vara med henne och varför hon inte får stanna och äta där. Jag hoppas att jag inte behöver vara med under hela den planerade inskolningen som är på 10 dagar. Det känns bara fånigt att sitta med där när hon inte behöver det.

Idag hade jag planerat att köra ett spinningpass men när jag kom fram till gymmet var biljetterna slut, SUCK. Jag har lite svårt för när min planering spricker och det inte blir som jag tänkt mig, fråga min man...Men det var inte så mycket att göra åt det, jag körde ett blandat konditionspass istället med 15 min cykling, 5 min rodd (hade tänkt köra längre men fick ont i ryggen) 20 min på löpbandet körde 1 min jogging, 1 min promenadtempo osv, till sist avslutade jag med 10 min på crosstrainern. Sammanlagt 50 min, medelpuls 156, 447 kcal. I kväll har jag dessutom gått en promenad på 45 min. med Hella från Salem. Vi var där och åt en god middag som bestod av Hella-special dvs. grillade lammfärsbiffar, rostade rotsaker och tsatziki. Mmmmm mycket gott. Till efterrätt fick vi äppelpaj och vaniljsås.

I går tränade jag lite i "mitt hemmagym" körde två övningar vardera triceps och biceps + lite sit ups. Efteråt tränade jag lite yoga, skönt. Har köpt en bok om gravidyoga och på måndag börjar jag en gravidyogakurs i Södertälje, vilket ska bli jättekul. När jag väntade Alva gick jag på drop in gravidyoga och det var hur bra som helst.

På söndag har Hammarby hemmamatch och jag vill passa på att gå dit eftersom att mina föräldrar är här och det innebär barnvakt, nu är det så att jag har ingen att gå med. Maken arbetar och min kusin Ullis ska ha annat för sig, någon som vill hänga med, TUBEN kanske??? han verkar ju gilla Bajen, eller hur?

/mk

Kommentarer
Postat av: Sara

väskan är grym=) Trist att börja jobba nästa vecka fy=(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback