Lite allt möjligt.

Marcus och Alva

Nu när jag höll på att lägga över bilder från kameran till datorn blev jag full i skratt när jag såg denna bild för att det påminner mig om vad dottern sa tidigare i veckan. Vi var på väg till miljöstationen med tidningar och jag hade packat tidningarna i hennes BRIO-vagn som vi inte använder till henne längre. Hon frågade om bebisen ska låna hennes stora vagn när den kommer och jag svarade ja. Hon funderade ett tag och så sa hon
"Mamma, vad ska Carolas bebis ha för vagn?" (Carola är min svägerska som också väntar barn).
Jag svarade något i stil med att de måste köpa en eftersom de inte har någon vagn och då säger dottern så här
"Ja, för bebisen kan ju inte åka gräsklippartraktor".
Bilden är från Byske då hon åkte gräsklippartraktor hemma hos farbror (den blivande fadern).

I dag har det varit okej väder och jag och dottern var en sväng till badstranden på eftermiddagen. På förmiddagen var jag in till gymmet och körde ett benpass. Dottern fick vara hos våra grannar som alltid är snälla och ställer upp som barnvakt. Maken arbetar ju i helgen, men har bra tider nu eftersom att det är sommar. På helgen börjar han 22.00 i stället för 18.00. Vi hinner äta middag tillsammans + få lite tid över till annat. Efter middagen gick maken och dottern och hälsade på en arbetskompis till maken och jag passade så klart på att gå en prommis. Tog det lugnt, inga stavar och det blev ca 5 km. Jag är lite mör i benen efter dagens styrketräning.

Till middag lagade jag ett kycklingrecept från en sida på nätet som jag verkligen kan rekommendera
http://godmat.webblogg.se. Sidan uppdateras ofta och det är nya recept varje dag, goda och hälsosamma. I dag gjorde jag en örtsås till kycklingen som innehöll, lättkesella, saft från apelsin, mineralvatten och färska kryddor basilika och persilja samt lite sambal oelek. Den blev jättegod och så nyttig, lättkesella innehåller lite fett och mycket protein. En annan sak som jag vill rekommendera är att göra egen juice (i alla fall på helgerna då man har lite mer tid på morgonen). Jag gör en mycket enkel juice med mango och apelsin som jag kör i matberedaren med lite vatten, is och citronjuice. Det blir gott och mycket nyttigare än färdig juice.

Gårdagens motion bestod av stavpromenad i motionsspåret tillsammans med fru Nilsson från Salem. De var här och åt tacomiddag och efter maten passade vi på att motionera tillsammans

I morgon bär det av till Örebro...

Hammarby

Dottern ska få gå på sin första Hammarbymatch. Vi får väl se hur det kommer att gå men hon är laddad precis som mamma och pappa.

Take care./mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback