Ny frissad.


Var in till storstan i går med dottern och min moder. Vi klippte oss alla 3 hos Jonny på Hair and Face i Regeringspassagen. Alva tjatade om att hon också ville klippa sig och under tiden jag blev klippt frågade hon säkert 20 ggr "är det min tur snart". Snäll mor som jag är lät jag henne få klippa sig, det kostade 230 kr... jämför med priset för min klippning som är 270 kr. Ganska dyr barnklippning men "när det gäller lillan sparar vi inte på slantarna". Hon fick tom håret tvättat och var super nöjd.

Jag och min mamma åt lunch på Kalori som ligger på Malmskillnadsgatan, för er som aldrig varit där kan jag verkligen rekommendera stället. Speciellt för er som tänker på vad ni stoppar i er och som vill leva lite sundare. De har god och mycket nyttig mat, jag önskar jag hade möjlighet att äta min lunch där varje dag. Hann in en sväng på derbybutiken och shoppade en tröja till Alva och en till maken (som jag skall låna i morgon) samt en halsduk till mig själv.

I går vilade jag helt från träningen och det behövdes. Jag kände mig lite sliten i kroppen och måste ju komma ihåg att jag faktiskt är gravid. Jag glömmer lätt bort det när det kommer till träningen...

I dag har jag däremot tränat. Jag passade på att åka in till gymmet tidigt på morgonen och köra ett ryggpass med 5 övningar för att sedan avsluta träningen med ett spinningpass, 55 min, medelpuls 156, 440 kcal. Kände mig pigg under spinningen och var tvungen att lugna ned mig hela tiden för att inte öka i puls. Det är speciellt vid spinningpass jag glömmer bort graviditeten och vill köra på lika hårt som alltid, dock är rekommendationerna att inte ligga för högt i puls vid graviditet.

På eftermiddagen var jag och Alva och tittade på Åruset som gick av stapeln här i NewMill idag. En tävling som gick ut på att paddla kanot genom Ån som rinner i NewMill fram till sjön Yngern. Under resans gång var det en del stopp med div. tävlingsgrenar. Vi var där för att heja på två av våra grannar som var med i ett lag och de slutade faktiskt på andraplats, jag vet ej hur många lag det var sammanlagt men iaf mer än 15. Alva tyckte att det var jättekul och hejade i härdigt. Vi cyklade längs med ån och såg ganska mycket av tävlingen.

Jag bakade två olika pajer till middag, den klassiska tacopajen samt en spenatpaj som förutom spenat innehöll skinka och fetaost. Mmmmm den blev mycket god och kan verkligen rekommenderas, hittade receptet på tasteline.com. Enligt receptet skulle det vara salami och inte skinka men jag gillar inte salami så jag bytte det mot skinka.

Jag har inte fått någon som vill hänga med på fotboll i morgon. Ok, jag har väl inte frågat så många, men jag åker dit ensam, jag vet ju att jag kommer att möta flera tusen andra Bajare där som jag kan dela glädjen med.

God Natt/mk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback