Seger...

Hammarby tog i går sin första seger (i allsvenskan) sedan Malmömatchen den 1 augusti, äntligen. Två Hammarbysupporters hade arrangerat "Tusenmannamarsch" inför mötet mot Brommapojkarna i går. Tåget gick från Slussen till Stadion. Tillsammans med hundratals andra Hammarbysupporters gick vi genom Stockholmstad och sjöng Hammarbysånger. Det var kul och det blir en skön stämning när man sluter upp tillsammans. Dottern var med men hon somnade i sin vagn precis innan vi kom fram till Slussen och hon vaknade när vi kom fram till Stadion.

Vi hade först inte tänkt gå på matchen men bestämde oss för att göra det när hon hade sovit, vilket skulle innebära att hon skulle orka med en hel match. Vi köpte sittplats biljetter och det var första gången jag var på Stadion. Dottern var i sitt esse, full av energi och galna upptåg. Hon började med att smita från mig när jag stod i kö och skulle betala en dricka. Jag hann känna paniken komma då hon inte var hos maken när jag gick dit, vi började leta henne båda två och när vi kollade mot våra platser igen efter ca 5 min. satt hon där och frågade varför inte pappa satt och väntade på henne när hon kom dit? Hon satt typ stilla kanske 10 min. av 90 min. Våra platser var högst upp och det blev en hel del springande fram och tillbaka, upp och ned, för min del. Lägg då till att vi hade promenerat innan också. Nåja, det var underbart med en seger och kul att vi kunde se matchen också.

Innan vi begav oss in till Huvudstaden hann jag med ett styrketräningspass. Jag körde ett tungt ryggpass, en utav min favorit muskelgrupp. I dag har jag en grym träningsvärk i hela ryggen, skönt. Vi får se vad denna dag kommer att ge, inget bestämt ännu. Jag frågade dottern vad hon ville hitta på i dag och att hon skulle få bestämma eftersom vi gjorde saker mest för mamma och pappas skull i går. Hon svarade att hon vill prutta mig i ansiktet???

/mk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback