Storstädning och träning.

Vi har haft gäster här i nästan 3 veckor. Först var makens bror med 3 barn och svärmor här, sedan kom mina päron. I går skjutsade vi päronen till Surahammar där min farbror och faster bor. Nu är vi allena igen och i går kväll när vi kom hem påbörjade jag projekt: storstädning. Den har färdigställts i dag när dottern var på dagis. Jag älskar när det är rent och snyggt, ungefär samma euforiska känsla som jag känner efter ett stenhårt träningspass.

Uppdatering om de senaste dagarnas träningsdos:
Tisdag: Styrketräning, 3 tricpesövningar, liggande press med stång, repdrag i cabelcrossen, tricepsmaskninen, 3 bicepsövningar, sittande curl, hammerdrag i cabelcrossen, sittande drag i cabelcrossen och 2 axleövningar, axelpress med stång och fjärilen. Fjärlien är en övning som Linda
www.metrobloggen.se/fitnesstar  gjort reklam för och jag kan verkligen rekommendera den, tar grymt på axlarna. På eftermiddagen gick jag en lugn promenad i ca 50 min.
Onsdag: Promenad i Oxvreten, 1 h 10 min ca 400 kcal, medelpuls 127. Seg i benen, kände min trött och hade ingen ork att ta ut mig mer.
Torsdag: Styrketräning, 3 bröstövningar, bänkpress, hantelpress på lutande bänk och drag i cabel cross, 4 benövningar, knäböj, utfallsgång, benpress i maskin, vadpress. Avslutade träningen med ett spinningpass, 40 min, 300 kcal, medelpuls 152. Ett bra pass, speciellt spinningen, kände mig pigg och stark i benen.
I dag, fredag: Grym träningsvärk i benen framförallt stussen. Jag har inte tidigare kört utfallsgång utan brukar köra vanliga utfall. Jag tror att träningsvärken kommer från den. Fick idén till utfallsgång av Linda www.metrobloggen.se/fitnesstar
I dag blev det en promenad med stavar runt Nykvarn, 1 h 20 min, 457 kcal, medelpuls128.

I morgon ska familjen K åka in till Stockholm och stämma upp i Hammarbysånger. Återkommer med rapport.

/mk



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback