Ultraljud.

I dag har vi varit på Ultraljud. Precis som det var när jag väntade dottern så ändrades beräknat datum för nedkomsten. Enligt sista mensen var datumet 25 januari och nu blev det fram flyttat till den 30 januari. Jag är nu i graviditets vecka 18 och inte 19. Allt såg bra ut och barnet simmade runt och sög på tummen. Vi såg 5 fingrar på vardera handen och 5 tår på vardera foten. Vi är inte intresserad av att veta vilket kön barnet är utan vill vänta till den kommer ut. När vi väntade dottern var vi övertygade om att det var en pojke och hon hette Max i 9 månader. Jag tror att vi får en flicka till men vi får vänta och se.

Efter ultraljudet var det gravidyoga. Jag kan verkligen rekommendera andra gravida att gå på yoga, det är avslappnande och otroligt skönt att få ha en stund bara för sig själv och barnet i magen. Det är bra att träna på andningen och lära sig olika övningar som stärker inför förlossningen. Jag längtar redan till nästa måndag.

Jag har inte tränat något mer idag. Jag körde ett spinningpass  i går, 52 min. medelpuls 154, 418 kcal. Har fortfarande träningsvärk i ryggen sedan mitt tunga pass i lördags. Planerar för ett armpass i morgon, dock får jag se om jag hinner med det. Jag har ju som sagt börjat om att arbeta igen...ingen mer lyx hustru här inte.

Nu ska jag gå upp och lägga mig bredvid dottern och "snusa" på henne. Hon somnade på två röda sekunder i kväll,  idag var hennes första hela dag på dagis sedan början av juni.

/mk


Kommentarer
Postat av: Anna Lindgren

Va mysigt för att att få se den lilla krabaten! Har inte läst din blogg på länge, då jag inte hade tillgång till adressen. Men nu skall jag uppdatera mig på ditt liv igen. Många kramar Anna

2007-08-30 @ 21:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback