Återhämtning.

I helgen var Alva med mormor och morfar. De åkte till Surahammar och stannade borta två nätter från lördag-måndag. Maken varpå grabbresa till Jönköping lördag-söndag. Mk var ensam hela lördagen och halva söndagen vilket var HELT underbart. Jag behövde verkligen det, bara vara själv och inte ha någon annan att tänka på. Jag var på stan under dagen och lunchade med min kära arbetskamrat/vän Malin. Lunch utan barn, avslappnande, vi kunde sitta och surra länge utan att bli stressade av barnen. På kvällen tog jag en promenad och sedan såg jag tv.

Jag sov till 09.00 på söndagen, vilket inte hänt på väldigt länge. Sovmorgon för mig brukar vara typ när Alva sover till 08.00. Jag tog en promenad i Oxvreten och sedan tog jag bussen in till S-tälje och tränade lite styrketräning. När jag kom hem var maken hemma och vi lagade middag tillsammans och sedan såg vi en film, American Gangsters. Den var bra och jag kan varmt rekommendera er att se den; dock måste man vara utvilad och ha gott om tid på sig eftersom att den är närmare tre timmar lång. Mk brukar somna så fort vi slår på en film, men inte igår.

I dag sov jag till 09.15, så skööööööönt. Tog en promenad i dag igen innan Alva kom hem. I dag har min havandeskapspenning börjat vilket innebär att jag bara arbetar halvtid. I dag har jag varit ledig hela dagen. Jag har varit på yogan och i kväll var jag och maken på föräldramöte på förskolan.

Alva är så glad över att mormor och morfar är här och hon tyckte att det var så kul att få åka bort med dem utan mamma och pappa. Jag uppskattar verkligen att mina föräldrar tog med henne och önskar bara att det vore möjligt oftare.

/mk


Kommentarer
Postat av: Mia

Tur att du har friska föräldrar när du snart blir 3 barns mor.

2007-12-05 @ 08:22:14
Postat av: johanna

Oj så underbart med lite egentid!!! Det BEHÖVS emellanåt!!! kram j


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback