Helgen.

I helgen har jag tagit fram bebiskläder och plockat ut de som kan användas både till en pojke och flicka. Det blev en hel del kläder som jag också passade på att tvätta. Om vi får en flicka till så kommer vi inte behöva köpa mycket nya kläder, då är det bara att gå upp på vinden igen och plocka ned en hel kartong med ännu mer kläder. För att få möjlighet till shopping av nya kläder måste vi få en pojke...då har jag en bra ursäkt till maken! Med en flicka har jag liksom ingen ursäkt...

I fredags hade jag bjudit hem fem arbetskamrater på middag. Jag hade lagat två sorters lasange en med köttfärs och en vegetarisk med spenat. Det var trevligt och jag tror att de tyckte maten var ok.

I dag har jag en sådan där måndagsångest, jag vill inte gå till jobbet i morgon. Det är stressigt och jag känner att jag inte räcker till med att arbeta halvtid. Jag planerar att arbeta fyra veckor till för att sedan vila ordentligt två veckor. Jag skulle vilja slippa arbeta efter årsskiftet då jag känner att jag blir stressad av att bara vara där och det resulterar i ökade sammandragningar. I morgon skulle jag egentligen har varit på en kurs men jag har valt bort den. Jag skall ta tag i att skriva klart två utredningar som jag måste bli klar med innan jag slutar, när de är klara känner jag att jag skulle kunna sluta på en gång. Jag önskar att jag skulle kunna trappa ned på tempot nu när det är i slutet av graviditeten men jag tycker att det blivit precis tvärtom sedan jag gick ned på halvtid och det är ju inte meningen.

/mk


Kommentarer
Postat av: Emma

Don´t you just love our job? it´s amasing....

2007-12-17 @ 21:26:27
Postat av: johannaL

Ååååå vad roligt att få damma av de gamla bebiskläderna!!! Jag brukar vara och pilla bland dem lite då o då. Bebissugen...vadå?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback