Längtar...

bebisen kommer ut. Jag tycker att den kan komma direkt efter årsskiftet. Det börjar bli jobbigt att sova, måste stiga upp för att kissa 3 ggr per natt, min vanliga sovställning är på mage och det funkar liksom inte nu. När jag går mina stavpromenader flåsar jag som f-n i uppförsbackarna, oj vad jag längtar efter att få ta ut  mig ordentligt igen, utan att känna att det tar emot lite överallt. Jag vill springa... och jag vill lyfta skrot så att musklerna skakar. Jag kämpar i alla fall på med träningen så gott det går och i veckan har jag kört tre styrketräningspass på gymmet och promenerat tre långpromenader med stavarna. Det bästa med att arbeta halvtid är att jag orkar att träna, jag tränar innan middagstid och har hela kvällen ledig, nice.

Jag var på MVC-besök i tisdags och alla värden var bra. Min vikt landade på samma som sist jag var där, men barnmorskan var nöjd ändå. Jag mår mycket bra och har tom varit förskonad från de elaka hemorojderna i några veckor nu. Peppar, peppar...

I onsdags hade vi julfrukost på jobbet och då kom en av mina kollegor som fick barn för en månad sedan tillsammans med sin bebis. Gissa om mina hormoner började spela ett spratt, brösten spände och livmodern drog ihop sig, jag fick en sådan längtan efter min bebis. Jag vill vara med den nu, känna doften av bebis och få njuta av att bli mamma till ett barn till, det största i livet.

I kväll, eller snarare i eftermiddag klockan 17.00 slocknade min solstråle i soffan medan hon såg film. Maken åkte på arbetet 17.30 och jag gick för att laga middag. Tänkte väcka henne när maten var klar och jag gjorde verkligen ett tappert försök men hon var däckad. Hon sov som en stock och 20.00 klädde jag av henne, satt henne på toaletten, hon kissade och sedan borstade jag hennes tänder. Hon vaknade inte och nu sover hon i sängen. Hon vaknar säkert när jag går och lägger mig och jag kan höra hur hon frågar mamma är det morgon nu?

I går var jag och solstrålen till Stockholm och klippte oss. Hon var jätteduktig och satt still hela tiden. Efteråt gick vi på café och fikade, hur mysig som helst. Jag älskar henne sååååååååå....

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback