Misslyckat försökt.

Efter vår 30+30 årsfest blev det över en hel del rödvin och öl. Jag hade planerat att tömma åtminstone en tetra denna helg, men försöket misslyckades totalt. På fredagskvällen var jag supertrött så det var inte tal om att dricka ens ett glas till middagen. Jag somnade innan röstningen av Let´s dance var klar, utan rödvin.

När jag vaknade på lördagen, för andra gången, kände jag mig ganska utvilad och tänkte att idag klarar jag nog av att påbörja tömningen av tetrapacken. Första gången jag vaknade var klockan 06.05 då solstrålen kom in till vårt sovrum och var på strålande humör. Jag försökte få henne att lägga sig med oss och somna om men hon ville bara sjunga. Hon sjöng högt och ljudligt Pippi, Emil och Karlsson-sångerna till dess att klockan var 07.00 då jag frågade henne om hon ville gå ned och titta på Pippi filmen en stund medan mamma och pappa vilade ett tag till. Hon sa JAAAA och vi slog på filmen och jag somnade om och vaknade två timmar senare...Vill bara meddela att detta var första gången vi gjorde något sådant, hade film som barnvakt medan vi själva sov, men det funkade och nu börjar jag fundera på om vi verkligen skall skaffa ett till barn...börja om med vakna nätter, amning, blöjbyte etc???

Åter till mitt försök med vinet, när lördagskvällen och middagen kom var jag taggad och i form för att påbörja det jag hade planerat. Jag drack ett vinglas till middagen men sedan tog det liksom stopp. När melodifestivalen började fyllde jag på glaset men det förblev fullt. Det funkade liksom inte att dricka rödvin denna helg. Kanske det beror på att sviterna sitter i sedan festen för två veckor sedan, kanske fördrack jag mig på rödvin under den helgen. Ja, vi får se nu till helgen får jag väl göra ett nytt försök eller så får jag bjuda in några som kommer och hjälper mig. Maken har ju fullt upp med att dricka upp den öl som blev kvar och han har bara varannan helg till sitt förfogande.

I dag har jag kört konditionsträning gånger 3. Först morgonpromenad 55 min, efter jobbet körde jag 45 min intervaller, löpning på bandet, efter middagen gick jag på ytterliggare en promenad a´ 55 min. I går körde jag favoriterna triceps och biceps + mage vilken inte är min favorit. I morgon blir det bröst och axlar. Jag hade vilo dag i lördags och på fredagen gick jag bara på morgonpromenaden. Har just ätit mitt kvällsmål som bestod av tonfisk med citronsaft på och jag säger som min käre far brukar säga int´ var de gott, men säkert jävligt nyttigt...

Åter en rolig kommentar kom från dottern i dag som jag måste återge till er. Vi satt vid köksbordet och jag åt min frukost. Jag berättade för henne att jag hade varit ute på en promenad medan hon sov (idag var hon svårväckt och hade inte vaknat innan jag kom tillbaka) som svar på det jag berättade säger hon "Nu igen mamma, du måste hejda dig..." Jag älskar henne så mycket, hon är underbar och så smart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback