Träning.

I veckan har jag kört tre styrketräningspass och ett antal promenader. I måndags tränade jag bröst och axlar, i går onsdag ben och mage och idag rygg och baksida axlar. Har hunnit med morgonpromenad tisdag och i dag, skall försöka komma upp imorgon också för en promenad innan frukost. Jag känner mig dock rätt trött och sliten så vi får se hur det känns i kroppen i morgon. Jag har en ond träningsvärk i framsida lår, det gör ont att gå uppför vår trapp och att lyfta upp dottern i famnen. "Det kostar att ligga på topp"  som jag brukar säga. Det är så kul att träna önskar jag fick arbeta mindre så att jag hade mer tid för att satsa på träning och kost, skulle så gärna vilja ställa upp i en tävling. Det krävs dock 100 % satsning och stort stöd från familjen. Det skulle vara svårt att få tid till att satsa det som krävs samtidigit som jag arbetar heltid. Men vem vet kanske om ett par år...

I morgon är det äntligen helg, denna vecka har gått segt på jobbet. Jag har börjat att tänka för mycket på semester och ledighet tror jag. Jag ringde fk i går för att kolla hur mycket föräldrardagar jag har kvar och blev positivt överraskad, jag kan vara långledig i sommar också utan att dagarna tar slut. Jag och maken fick resecheckar i present till en summa som täcker en resa för oss båda. Vi har bestämt att åka till någon Grekisk ö en vecka i mitten av maj och vi tänker åka utan dottern. Jag längtar efter att få tillbringa en semestervecka med maken, men kommer att sakna solstrålen. Alla mina föräldrardagar innebär att jag kan vara ledig  en vecka till påsk också. Jag längtar att åka upp till Norrland och våra släktingar.

Okej mina vänner håll tummarna för att Skellefteå vinner i kväll och placerar sig ovanör slutspelssträcket så att maken förblir glad och håll även tummarna för att Luleå vinner så att min pappa slipper anstränga sitt hjärta alldelens för mycket.

Sagt av dottern sittande i mitten av trappen klockan 06.45 i dag när jag kommer in efter min morgonpromenad;
Hej mamma, jag är jätte jättevaken.
Jag: Hur är det med pappa då?
Dottern: Han är jättetrött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback