Arbete.

Jag trivs med mitt arbete och med mina arbetskompisar. Just nu är jag inne i en period när det känns roligt att gå till jobbet. Det går ofta upp och ned, ibland känns det så tungt att stiga innan för dörrarna till kontoret och jag vill helst vända. Men nu öppnar jag dörren med glädje...kanske lite väl överdrivet! Jag vet inte om min känsla beror på att jag är inne i en ny fas i arbetet, jag skall ju vikariera som gruppledare under detta året. Det är roligt att få göra något annat och jag är glad över att jag tackade ja till tjänsten, det känns helt rätt nu. Jag är redo för nya utmaningar och hoppas att det skall gå bra. Dock är det mycket som behöver tas uti med på vår arbetsplats... vi saknar 7 stycken handläggare och det är svårt att rekrytera socialsekreterare till Södertälje just nu. De handläggare som är på plats har arbete utöver det normala och arbetar skiten ur sig var eviga dag. Hur göra Södertälje socialtjänst, barn och ungdom till en attraktiv arbetsplats? Tips mottages!

kämpa på/mk

Kommentarer
Postat av: Erica

Mina tips är (utan rangordning):
* Högre lön
* Lokaler i centrum
* Tydliga och inarbetade rutiner samt metoder
* Mer personal, även assistenter
* Kompetensutveckling

Postat av: Emma

Inför KUF (kompetens, utbildning och friskvårdsdag)
viktigt är även det som du börjar skriva om "glädje att gå till jobbet", med en bra arbetsledning och bra arbetsvänner kan man jobba med vad som helst!!!
Möjlighet till reflektion på alla plan, en delegationsordning som stämmer med verkligheten, ett tillåtande klimat... jag tar med mig information när jag kommer den 10 feb!!!

2007-01-18 @ 08:39:21
Postat av: En_åkken

Varför tvekade mk inför jobbet i Södetälje??
Där har du nog svaret.

2007-01-27 @ 11:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback