Fredag.

Äntligen helg och två dagars ledighet. Dessutom en helg när maken är ledig, kan inte bli bättre. Han läste min blogg i går och sa till mig att jag skriver för mycket negativt om honom (jag tror han syftade på listan från året 2006). Jag försvarade mig och sa att de gånger han förtjänar positiva ord får han det också  men då han inte förtjänar det så får han inga heller. I dag ligger han på plus poäng, då han hade städat hela huset innan jag kom hem från jobbet. Vi, eller rättare sagt jag, har som mål att städa en gång i veckan, oftast till helgen. Hade maken fått bestämma hade nog målet varit att städa varannan vecka och jag hade velat städa två gånger i veckan. Vi har gått halva vägen var och nu städar vi ordentligt en gång i veckan. Om det finns något som gör mig glad är det när han har städat när jag kommer hem på fredag em, ok självklart finns det andra saker som också gör mig glad...

Vi har ätit vår traditionella fredagsmiddag, tacos. Vi har lyckats få dottern lika fast i tacosträsket som vi själva. När vi säger att vi skall äta tacos blir hon vild av förtjusning och om vi frågar henne vad hon vill äta till middag svarar hon 8 av 10 gånger, tacos.

I dag har jag varit på en morgonpromenad och tränat styrketräning. Körde idag mina två favorit muskelgrupper, triceps och biceps. Skakade i musklerna när jag hade tränat färdigt, kändes underbart. Jag åt lunch på stället där jag tränar, Gröndal, där det finns salladsbuffé. Gott och nyttigt. 

Efter lunchen åkte jag på resa till ett familjehem med en kollega som jag tidigare inte jobbat med direkt i specifika ärenden. Det var roligt att samtala med kollegan som har många bra tankar om vårt arbete och livet i största allmänhet. Dessutom gick vårt besök bra och jag insåg när vi åkte hem att jag gillar mitt arbete, mest för att jag varje dag lär mig något nytt, både om mig själv, andra människor och varför vi människor agerar och reagerar som vi gör. Visst är mitt arbete MYCKET jobbigt och arbetsbelastningen hög men då jag känner att jag fortsätter att utvecklas dels i min yrkesroll men också som person är det värt det. Jag skulle inte vilja byta mot ett monotomt jobb, där man gör samma saker varje dag och inte behöver använda sitt tänkande nämnvärt.

/mkfitness -1 kilo.

Dagens tanke:
Vi möter sällan någon som vi inte har något att lära av

Kommentarer
Postat av: Big brother nr.3

Hej!!
Taco på fredag vilken skräll.
Hoppas för Markus skull att du har bättre fredagsstädhumör n vår gemensamma far.
Har nu börjat träna efter ett längre jul uppehåll, tre pass på skidor i veckan blev det innan kylan lade sig över norrbotten.
Roligt att du trivs med ditt jobb, men klanka inte ned på folk med monotoma jobb.
Alla jobb blir monotoma efter x antal år.
Jag tror inte du behöver annvända all din hjärnkapasitet efter 25 år i samma yrke, gruppledare, atomfysiker, målare eller affärsbiträde.
Mera sex under 2007...ja vad säger man hmm jo, http://www.erotikrummet.se
Jaha då var mitt första inträde i bloggvälden över för den här gången.
hoppas ni mår bra å krama Alva från mej.
God natt..
Mvh/Enokken

2007-01-13 @ 01:14:22
Postat av: lilla syster

det var inte meningen att klanka ned på folk med monotoma jobb, jag ser verkligen inte ned på dem, det är ju en bedrift att göra vilket jobb som helst, nästan iallafall. Det jag skrev handlar mer om att jag själv ofta önskar att jag hade ett sådant jobb istället, du vet 8-17 jobb och när klockan är 17 då går man hem varje dag, utan dåligt samvete över vad man inte hann med under dagen. 25 år i samma yrke låter inte kul, hoppas vi hinner byta innan dess. jag ska besöka erotikrummet.se kanske redan i kväll:)

2007-01-13 @ 15:45:29
Postat av: Sara

läste din inlägg o hittade två likheter eller snarare 3. 1:Vi har oxså som tradition att äta tacos på fredagar, finns inge godare tycker vi båda. 2: jag vill städa minst 2 ggr/vecka, john typ aldrig så det blir att jag storstädar 1 gång/vecka. De få gånger john hjälper till muttrar han o tycker det blir skitigt snart igen. *asg* 3: SH -1 kg
kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback