Träningsvärk.

Efter en månads uppehåll från träning körde jag igång i hundra nitto den 2 januari 2007. Det har gett resultat och jag känner att jag är tillbaka i den form jag var innan  min "slacker" månad. Dock lider jag just nu av en helvetes värk i min rygg, på den vänstra sidan. Jag körde ett tungt rygg pass i går där bla. en övning var smala chins. Jag har fått inflammation i muskeln, vilket är ganska vanligt efter tuffa pass men det gör så ont. Maken har masserat mig lite och smort på linement för att lindra värken. Dessutom har jag träningsvärk/ ont i höfterna. Jag har promenerat en hel del samt kört ett par tunga pass på min motionscykel ett par kvällar, vilket resulterat i att höfterna fått ta stryk.

MotionscykeIn är min räddning de kvällar som maken arbetar och jag inte hinner köra något konditionspass innan han sticker hemifrån. Jag köpte min cykel i november 2005 efter att maken skadat sig svårt och låg på sjukhus en längre period. Anledningen var att jag vill fortsätta hålla mig i form och jag passade på att träna när dottern sov. Maken har sagt att det inte skulle komma in någon motionscykel i vårt hem men han hade liksom inget att säga till om när han låg där han gjorde. Vi kom då överens om att cykeln skulle flyttas från vardagsrummet till gästrummet så fort han var hemma igen. Nu har det gått över ett år sedan dess och idag flyttades cykeln för första gången till gästrummet. Anledningen är att jag har bjudit hem  mina arbetskamrater hit på fredag och jag vill inte att den skall stå i vägen.
 
I morgon skall jag vila från träning så att kroppen hinner återhämta sig, man bygger inga muskler om kroppen inte får möjlighet till återhämtning.

Kommentarer
Postat av: Erica

Tack för ikväll! Ni har det jättefint hemma. Jag glömde att ta med dina kokböcker, men skall försöka komma ihåg och ta med dem till jobbet en annan dag. Vill gärna ha receptet på den vegetariska pajen också... :)

Postat av: Enokken

Du närmar dej 30 inse fakta...
Träna gör man för att må bra.
Ibland får man en känsla av mani i din träning.
Förmodar att rödvinshuvudvärken gör sig påmind idag. Ett par häftiga halsbloss blev det nog oxå, men du promenerar väl 2 mil å cyklar 3 tim idag...

2007-01-27 @ 11:07:48
Postat av: mk

Nej, faktiskt ingen huvudvärk trots rödvin och några halsbloss och inte har jag varken cyklat eller promenerat idag, så det så. Jag har sovit till 09.30 och dessutom sov jag två timmar när A vilade middag. Jag är mänsklig, jag lovar...

2007-01-27 @ 21:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback