Solsken och bränd hud.

Ja, jag tackar för att en av sakerna på min längtanlista blev verklighet under den gågna helgen, nämligen solsken. Och med solsken kom även lite? solbränna?. Har varit ute hela dagen vilket har resulterat i att jag nu luktar bränd hud. Som jag brukar säga "det kostar att ligga på topp". 

Om två veckor får jag semester...undrar just nu vad som skall få mig att överleva dessa nio arbetsdagar som är kvar. Ett alternativ är att jag sjukskriver mig, har faktiskt, hör och häpna, funderat över det. Ni som känner mig vet att det inte är något som jag skulle kunna göra och det kommer jag inte heller att göra men god lust har jag iaf. Ett annat alternativ, och det enda alternativet, är att bita ihop och gå dit göra det jag nödvändigtvis måste, stänga av och inte bry mig om hur arbetssituationen egentligen är. Men en sak är säker, jag har inte tidigare i mina 6 år inom socialtjänsten mått så dåligt över jobbet och varit så nära, men ändå så långt ifrån, att sjukskriva mig. Senaste tiden har mina inlägg bara kommit och handla om min gräsliga arbetssituation och att jag inte vill gå till jobbet, men det är svårt att skriva om något annat när det är detta som upptar hela min tankeverksamhet, oberoende om jag är på jobbet eller hemma.

Livet är hårt för dom hårda!

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag får tillbaka gamla ångestkänslor över jobbet när jag läser dina inlägg. Men det är bara under någon sekund för sen kommer jag på att jag ju inte jobbar längre! Tänker i alla fall ofta på er och hur ni har det... :(

Postat av: Emma

Har precis läst en ansökan från en person som arbetat på ditt socialkontor, hon beskriver det som du! Vill bara skriva att du är en djävla bra socialsekreterare, KOM IHÅG DET!!!! kram

2007-06-08 @ 11:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback