Dålig start på helgen.

Sitter och väntar på resultatet från Let´s dance sedan skall jag gå och sova.

Skönt att det är helg och ledighet men helgen kunde ha börjat bättre. När jag hämtade dottern på dagis i eftermiddag hade hon fått ögoninflammation och under kvällen har det bara förvärrats. Hon är förkyld, snorig och keltig i ögonen. Min mamma ringde i kväll och berättade att pappa blivit hämtad av ambulansen. Pappa har dåligt hjärta och fick en storke sommaren 2005. I kväll fick han ett epileptisktanfall. Jag önskar jag hade närmare till mina föräldrar när något som detta händer.

För att trösta mig, åkte jag och familjen och köpte lördagsgodis redan i kväll. Dottern blev förskräckt och sa till mig med en förvånad ton i rösten, men mamma det är ju fredag. Hon är van att bara få godis på lördagar.

När det händer att dottern vaknar på nätterna och är ledsen brukar jag trösta henne och säga "mamma är här" . I kväll när vi såg tv och jag skrattade (hon tyckte nog att det lät som att jag var ledsen) kom hon fram till mig, gav mig en kram och sa "jag är här". Jag älskar henne över allt annat på jorden.

I dag har jag gått morgonpromenad, min man var snäll och kom hem en timme tidigare så att jag kunde gå ut. Jag älskar honom också. Körde rygg och biceps innan lunch. Ett roligt pass, jag gillar att träna ryggen för att det är en stor muskelgrupp och det känns verkligen att man tränat. I morgon är det planerat att jag skall hjälpa familjen i Salem att flytta men vi får se hur det blir, beror på hur dottern mår. Hon får vara hos grannen men vill inte lämna henne dit om hon inte mår ok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback