För litet hus.

När vi flyttade till vårt radhus för drygt 1½ år sedan tyckte jag att det var tillräckligt många kvadratmeter för vår lilla familj. Innan hade vi bott i en lägenhet på 74,5 kvadratmeter och nu flyttade vi till ett boende på 106 kvadrat, himmelriket tyckte jag då, men inte nu. Det som är problemet är att det inte finns tillräckligt med förvaringsutrymmen. Vi har inget förråd med värme och inne har vi en klädkammare som inte är speciellt stor. Jag vet inte var jag skall göra av med alla barnkläder som dottern växer ur och som vi får ärva av nära och kära. Jag vill ju inte kasta kläder eftersom att vi hoppas att dottern skall få ett syskon så småningom. Dessutom har jag ett dubbelt så stort klädutbud nu jämfört med när vi bodde i Gurkstan vilket gör att klädkammaren är fullbelamrad av bara mina kläder och skor. Tur att makens kläder inte är många till antalet... Jag har bestämt att vi måste åka och köpa garderober till veckan, annars kommer jag att bli tokig. Jag vill få ordning och reda och det är det inte här hemma nu.

Kommentarer
Postat av: SH

Det där känner jag igen. Har själv bott trångt ett par gånger i mitt liv. Jag och john började i en lgh på 43kvm i 4 månader. Det var as jobbigt. Sedan verkar man vänja sig med ytor. När vi flyttade till huset tyckte jag det var ett hav. Just nu trängs vi på övervåningen så det blir säkert ett hav igen så småningom.... *s*
Hoppas din pappa blir bättre!
kram

2007-03-05 @ 13:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback