Helgen som gått...

har gått alldelens för fort. Jag känner mig lite ur form och längtar efter en längre ledighet. Jag får hålla ut tre veckor till för till påsk åker vi upp till Norrland och är lediga en vecka. Jag längtar efter släkten och efter att bara få ta det lugnt.

I helgen har vi haft fullt upp. På fredag kväll var vi i Salem och åt tacomiddag med våra bästa vänner och bästa släktingar. Som alltid trevligt sällskap och god mat. På lördag var vi till Kista centrum och mk shoppade lös...Jag handlade ett par jeans på JC med hög midja, en tröja på JC, en tröja och munkjacka på CUBUS, en kort kjol på Vero Moda, en jeansskjorta på Bik Bok och ett par örhängen och två stycken halsband på Glitter, oopps det blev en hel del men kul var det. Maken shoppade som vanligt ingenting men det är väl tur med tanke på mina inköp:) Maken roar sig hellre med att spana efter en ny tv som han planerar att köpa, en platt tv 42 tum. På vägen hem var vi in på IKEA och köpte en garderob. Maken satt ihop den med en gång och det blev mycket bra. Nu har vi fått mer utrymme åt mina kläder så jag kan fortsätta min shopping:). På lördagkväll var en arbetskompis till mig och hennes familj hos oss och åt middag och sedan såg vi melodifestivalen. Maken och hennes sambo satt mest framför datorn och spelade poker. Maken var glad att han hittat någon med samma intresse som honom själv. Trevligt sällskap var det och jag är glad att M börjat arbeta hos oss. Hoppas nu bara jag kan övertala dem att flytta till NewMill så att vi kommer närmare varandra och kan umgås mer. I dag har dotterns bästa kompis med föräldrar varit här på fika och i kväll var vi åter i Salem för att äta middag och se hockey. Vi bakade pizza medan maken såg sitt Skellefteå AIK vinna över Leksand. Familjen i Salem har Sportexpressen där de sänder kvalseriehockey, vilken vi inte har trots att vi betalar flera hundra i månaden för digital tv. Man kan ju undra vad man betalar för när vi ändå måste åka bort för att se tv:). Nu skall jag gå och mysa med maken som är nyduschad och nyrakad...

/mk

Kommentarer
Postat av: En_åkken

platt tv 42 tum...sån ha ja...åååååh va bra den ä!

2007-03-14 @ 18:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback