Ledig.

I morgon åker vi till norrland och lilla dottern och en veckas ledighet väntar, underbart. Nu har dottern varit hemifrån i över en vecka och ni kan ju gissa hur mycket jag saknar henne. Nu vill hon knappt prata med oss i telefonen, i dag sa hon till mig att hon ska flytta till sin farbror och att jag skulle bli arg då. Ja, hon är helt underbar. Jag längtar efter att få krama henne och känna hennes doft, tack och lov att det bara är en natt kvar innan vi åker.

Veckan som gått har bestått av morgonpromenader, träning och träning och arbete. På tisdagen hann vi med att gå på bio. Vi såg Nina Frisk, en svensk film som handlar om en kvinna som heter just Nina Frisk. Jag tyckte att den var godkänd medan maken var djupt besviken. Jag föreslog i fredags till maken att vi skulle passa på att gå på bio nu när vi var barnlediga och att jag gärna ville se Alpha Dog. När jag vaknade på lördagen berättade maken stolt att vi inte behövde gå på bio och se den för att han hade laddat hem den på datorn. Han tyckte att det var jättebra eftersom att vi då sparade närmare 200 kronor. Suck, tänk att han inte fattade att jag tyckte att det skulle vara trevligt att gå på bio, fan se film hemma har vi ju gjort i snart tre år, dessutom måste vi se filmerna han laddar hem på datorn och det är 17? tum. Maken märkte nog min besvikelse och vi kom överens att vi skulle gå och se någon annan film, vilket vi gjorde. Vi såg Alpha dog hemma och om sanningen skall fram hade jag hellre sett den på bio eftersom att den var mycket bra. Den är baserad på en true story och jag har en förkärlek till sådan filmer.

Jag har tränat tre styrkepass i veckan. I tisdags bröst, axlar och triceps. I går, onsdag, ben och i dag torsdag, rygg och biceps. I dag har jag även varit på ett 75 minuters spinningpass, hur kul som helst, men nu är jag mör i benen. Jag har gått mina älskade morgonpromenader och i tisdags körde jag även ett kortare konditionspass. Det skall bli skönt med någon dags vila nu.

/ mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback