Snart helg.

Jag vet inte riktigt vad det är med mig just nu, livet känns mest bara segt, trist och händelsefattigt. Jag vill varken vara hemma eller på arbetet. Längtar efter sommarsemester och att bara få ta dagen som den kommer tillsammans med familjen. Jag och maken hade planerat fem veckor ledighet tillsammans i sommar men jag fick ändra min önskade semester och nu kommer vi bara vara ledig tre veckor tillsammans precis som förra året. Jag har delat upp min ledighet i två perioder, först tre veckor ledigt, jobb tre veckor och sedan tre veckor ledigt igen. Jag hoppas att jag och maken kommer i väg på en veckas utlandssemester innan hösten.

Det var länge sedan jag uppdaterade träningen. Jag har kommit fram till att jag lider av en svår form av ätstörning, jag har både anorexi och bulimi. Måndag tom fredag fram till middagen har jag en typ av anorexi och fredag kväll tom måndag morgon har jag bulimi. Inte nog med ätstörningarna, under vardagarna lider jag också av en form av ortorexi (för mycket träning). Detta innebär att jag under vardagarna äter nyttigt och hälsosamt, inte för mycket fett och tränar dubbla pass för att förbränna helgens intag av kalorier.  Under helgen tar jag igen den svält som jag utsatt kroppen för under veckan och äter två portioner vid varje måltid samt en massa onyttigheter i form av godis och glass. Ok, nu överdrev jag lite grann men jag måste försöka hitta en balans och det är mitt nya mål just nu: BALANS i livet.

Hur som helst, för att ändå nämna något om träningen. Morgonpromenaderna är underbara nu när snön tinat bort, det är varmare och ljust ute. Jag har ändrat lite i mitt träningsupplägg och lagt in ett cirkelpass per vecka med både styrka och kondition för att få lite omväxling på träningen. Mycket roligt pass. I dag har jag dock kört ett renodlat benpass vilket gick bra, trots att ben inte tillhör en muskelgrupp som jag tycker är speciellt kul att träna. I morgon hoppas jag hinna med ett pass med rygg och biceps. På lördag och söndag skall jag vila från träningen och vara med dottern.

/mk

Kommentarer
Postat av: Sara

Balans i livet är viktigt men även det som är det svåraste. Att äta nyttigt men hela veckan men inte svälta sig och lagomt med träning är nog melodien som är allra bäst. Hoppas du lyckas hitta bättre balans i att äta/träna! Kram

2007-03-16 @ 09:54:33
Postat av: B

Glöm inte den fina klyschan du duger som du är, för det gör du.

2007-03-16 @ 18:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback