Städhjälp.

Jag skall härmed erkänna något för er som jag tidigare har varit helt emot och egentligen fortfarande är.

 Jag vill skaffa städhjälp. Med det menar jag att jag vill att någon skulle städa vårt hem en dag i veckan, typ på fredagar. I städningen skulle ingå, dammsugning, skura golven, dammtorka och städa toaletterna. Tanken att slippa städa när jag kommer hem efter en hel arbetsvecka är underbar. Detta slog mig i dag när jag insåg att jag måste börja helgen med att städa:(. Jag har dock redan avverkat dammsugningen och toaletterna. Om jag inte skulle arbeta heltid skulle jag inte ha några bekymmer med att städa på egen hand men nu vill jag hellre ägna tiden åt dottern. Tro inte att jag är moderat nu. Det är högst osannolikt att vi kommer att skaffa städhjälp, eftersom att jag hellre vill shoppa kläder för de pengarna som städhjäpen skulle kosta... och för det andra så har jag svårt att släppa på kontrollen och lite på att någon annan städer lika bra som jag. Det har tagit mig närmare 9 år att acceptera makens städning:) men det gör jag nu och han städar faktiskt ganska mycket fastän det kanske verkar som att det bara är jag som står för städningen i vårt hem. Appropå Balans... 

Kommentarer
Postat av: Emma

Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete.

Kram

2007-03-17 @ 21:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback