10 år tillbaka i tiden...

Min arbetskompis http://ericis.blogg.se/ skrev ett inlägg för några dagar sedan om tillbakablickar och nu kommer jag att härma henne. Hoppas att det är okej, Erica??



 Vad jag gjorde i maj...

för ett år sedan (2006)
- jobbade som socialsekreterare på samma arbetsplats som jag idag vikarierar som gruppledare.  Under denna period väcktes eller i alla fall ökade mitt intresse för kläder och shopping. Tränade lika mycket som idag.  Min mamma och pappa var på besök under två veckor i maj och vi planterade ny häck och en massa blommor.



för två år sedan (2005)
- fick maken arbete i S-tälje och vi bestämde oss för att flytta till New Mill. Vi skrev kontrakt på radhuset och betalade in kontantsumman. Började umgås mycket med familjen i Salem.  Sade upp mig från min tjänst i Västerås och började söka arbete i 08- området.

för tre år sedan (2004)
- var jag gravid i 6-e månaden och arbetade som socialsekreterare i Västerås. Gick på föräldrautbildning och träffade Petra och Jonas som vi sedermera kom att umgås mycket med det kommande året. Köpte vår barnvagn den 4 maj (som mormor och farmor till dottern betalade). Under denna period fick jag namnet Falo av maken (för min mage)  samt att han bestämde sig för att det på min gravsten skall stå promenera i frid istället för vila i frid.

för fyra år sedan (2003)
- sökte och kom in på en friskvårdlinje på folkhögskola utanför Västerås. Fick dock ej tjänsteledigt från mitt arbete som socialsekreterare varför det inte blev några studier.  Planerade för vårt midsommarfirande på Gotland. 10 år sedan jag gick ut nian och planerade för klassens återträff som gick av stapeln i juli. Mycket fest under denna sommar.

för fem år sedan (2002)
- arbetade som socialsekreterare i Västerås. Planerade för vårt bröllop som gick av stapeln 10 augusti. Kämpade med att gå ned i vikt inför att komma i min bröllopsklänning. Planerade för vårt midsommarfirande i Dalarna.  Under det här året blev jag träningstokig på riktigt.

för sex år sedan (2001)
- tog min socionomexamen vid Umeå Universitet. Var på flera anställningsintervjuer runt om i landet. Fick arbete som socialsekreterare i Västervik och vi bestämde oss för att flytta dit. Som examenspresent av mamma och pappa fick jag en semestervecka på Kreta innan jag började mitt nya arbete. Med mig på resan var min mor och svärmor.

för sju år sedan (2000)
- gick 5:e terminen på socionomprogrammet. Umgicks mycket med Emma och Anna, studiekamrater. Planerade för var jag skulle genomföra min praktik under hösten. Fick sommarjobb på äldreboende i Vuollerim.

för åtta år sedan (1999)

- var jag i Indien på praktik i tre månader och kom hem till Sverige den 26 maj. Avslutade praktiken den 5 maj och åkte då på semester med buss till Goa. Sedan vidare till Shimla den 17 maj. Hade fruktansvärda magproblem resten av året. Fick sommarjobb på äldreboende i Vuollerim.

för nio år sedan (1998)
- var jag ny förälskad i maken och vi bestämde oss för att flytta ihop. Avslutade min första termin på socionomprogrammet, umgicks mycket med fyra tjejer från klassen. Vi pluggade och lyssnade mycket på Tracy Champan. Planerade för resa till Hultsfredsfestivalen tillsammans med Emma. Fick sommarjobb på äldreboende i Vuollerim.

för tio år sedan (1997)
- sökte in till socionomprogrammet första gången (kom dessvärre inte in förrän försök 2) Fick sommarjobb på Vattenfall med att röja sly. Umgicks mycket med Sofia L som kommer från samma by som jag, Vuollerim. Var tillsammans med min första pojkvän, Björn. Vårt förhållande var mycket upp och ned vid denna tidpunkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback