Bloggläsning...

Varje kväll läser jag så många olika bloggar vilket gör att klockan blir alldelens för mycket innan jag kommer i säng. Det är så kul att läsa andra människors bloggar och nu har jag ett helt gäng som jag följer dagligen. Det blir mest "träningsbloggar" men även en hel del "modebloggar" samt flera som inte har någon speciell inriktning men som bara är kul att läsa. Jag undrar om det är någon som följer min blogg?

I dag har jag kört ett benpass, som gick ganska segt. Var trött i benmusklerna men försökte ändå göra mitt bästa och bita i hop. Jag körde knäböj, utfall, baksida lår i maskin och vader. Hann inte med någon cardioträning i dag, hade alldelens för mycket att göra på jobbet och eftersom  maken arbetar i veckan har jag inte samma möjlighet att träna på kvällarna. I går körde jag mitt morgonpass, innan frukosten, på min motionscykeln 60 min. På kvällen gick jag en prommis  på 5 km och när jag kom hem körde jag lite träning hemma. Körde armhävningar så många jag orkade i fem set. Sedan körde jag tricepsträning i form av dips på bänk, hantellyft och lyft bakom huvudet. Som avslutning körde jag magen, rejält, så i dag har jag träningsvärk i mina magmuskler.

Jag har lite träningsprylar hemma som jag införskaffat sedan dottern kom till världen då man som småbarnsförälder inte har samma möjlighet att åka i väg och träna. Jag har en träningsbänk och hantlar och en stång som jag kan variera vikterna på. Dessutom har jag en pilatesboll samt ett hjul för magträningen. Det är inte lika kul att träna hemma som på gymmet men bättre än ingen träning alls då jag ibland inte har något annat val. Alla muskelgrupper går ju inte att köra hemma som rygg och ben. Biceps, triceps och axlar funkar att köra hemma då och då.

I dag arbetade min kollega tillika kompis sin sista dag, hon är gravid och beräknad nedkomst är den 27 maj. Jag är så glad för hennes skull men det kommer att bli tomt utan henne på jobbet och jag kommer att sakna henne i massor.

När jag var på resa i tisdags passade jag på att shoppa i Linköping. Vi måste vänta in vårt tåg till S-tälje i Linköping och väntetiden är 1,5 h. Mk såg genast sin chans att gå en sväng på stan, nä skämt och sido. Anledningen till att jag gick inte till stan var att jag skulle byta en tröja som jag köpte på Gina Tricot i helgen. När jag skulle prova tröjan hemma upptäckte jag ett litet hål på ryggen. Gina finns inte i S-tälje så tänke jag att jag skulle passa på att använda tiden i Linköping till något vettigt och gå och byta tröjan. Nu kommer poängen: Jag kommer in i butiken, går fram till kassan och lägger fram tröjan. Jag säger att jag vill byta den till en annan pga. att det är ett hål i den. När jag skall visa personalen hålet hittar jag inget....hon hittar inte det heller och jag står där som ett FÅN. Jag packar ned tröjan igen och går ut ur butiken. Jag har inte fortfarande hittat något hål men är övertygad om att det fanns ett där tidigare. Jag gick till Glitter och köpt ett par nya örhängen istället, ett par vita i plast, som jag tycker är jättesnygga.

/take care Mk

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag följer självklart din blogg! =) inte för att jag är så intresserad av träning men därför att du emellan åt skriver väldigt personligt och jag gillar bloggar där man törs vara det. Din blogg är en sån blogg jag kollar in hos varje dag o saknar när du inte skrivit på länge. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback