Grattis...

till min vän och kollega som fick en son i lördags den 19 maj. Jag pratade med henne i går och hörde den lille gny lite i bakgruden, gissa om suget efter en egen liten bebbe ökade?

När jag och maken var på bröllopsresa till Paros sommaren 2002 hamnade vi brevid en lagomt rolig man på båten från Mykonos till Paros. Han berättade att han och frugan hade bråkat och han stuckit med hela familjens semesterkassa. När han fick höra att vi var på bröllopsresa uppmanade han oss till följande: 

Under de tre första åren av äktenskapet skall vi lägga en ärta i en glasburk varje gång vi har sex. När sedan tre år har gått så skall vi börja med att plocka ur en ärta från burken varje gång vi har sex. Och ärtorna som finns i burken kommer att räcka resten av äktenskapet... 

När han hade berättat det skrattade jag mest åt det och tyckte att han var tragisk, fast det var han ändå. Men ju mer åren går i äktenskapet börjar jag fan tro att han har en poäng i det han berättade...och ångrar nästan att jag inte gjorde som han sa :) bara för att kolla liksom.



Kommentarer
Postat av: Sara

fy fan va jag skratta åt den historien!! kan se den bittra gubben framför mig. Men ngt ligger i det han säger.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback