Kommunruset.

I kväll har kommunruset gått av stapeln i Södertälje. Jag sprang 5 km på 25 minuter, en minut sämre än förra året! Jag vet inte vad det beror på då jag tycker att jag tränar ungefär samma mängd kondition nu som jag gjorde då, men jag tror att jag väger 2 kilo mer i år än förra året om det nu har någon inverkan. Under hela våren när jag sprungit har jag haft orken i benen men så fort jag ökar tempot hänger inte andningen med, vilket också hände idag. Några tips???

Förra veckan blev det bara två styrkepass, biceps, triceps och ben, bröst, mage. Jag körde däremot mina morgonpromenader, blandade med jogging + två konditionspass. I går gick jag morgonpromenad och det var ljuvligt väder, solen lyste och fåglarna kvittrade. Jag älskar verkligen att gå ut tidigt då solen är på väg upp. På kvällen körde jag ett styrkepass med ryggövningar hemma. Jag använde maken som sparringpartner :) Han fick hålla i mitslarna när jag slog. Försökte konstruera chinsträning med hjälp av trappen, hängde i ett trappsteg, men det var svårt att få ett bra grepp och när jag blev fuktig i händerna halade jag ned. Jag körde de ryggövningar som är möjliga i mitt hobbygym, rodd med stång och med hantel, marklyft, drag till hakan med stång (axlar), rygglyft på balansboll, och magträning. Jag har faktiskt träningsvärk i ryggen i dag men det tror jag mest beror på boxningen för det var länge sedan jag körde det. Det är verkligen en bra träningsform där man använder muskler som man inte tror finns. Synd bara att maken inte tycker att det är lika kul som jag att träna med mig...

I dag fyller mina älskade syskonbarn, Maggie, Freddan och Pilla 15 år. Vi säger grattis till dem och sjunger en sång. Jag saknar dem och önskar jag hade kunnat vara hos dem i dag. Men vi får ta och fira när vi kommer upp till Norrland, vilket vi gör snart.

I dag: 17 arbetsdagar kvar till semester.

/mk

Kommentarer
Postat av: Erica

Undrar vad jag hade "sprungit" på för tid om jag varit med i år? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback