Rapport från träningen.

I helgen har maken arbetat men jag har ändå tränat en del. Jag saknar mina morgonpromenader när han arbetar men kom på den briljanta idén att jag numer kan gå ute på promenad lördag och söndagsmorgon trots arbetsvecka, eftersom dottern vaknar senare än vad hon alltid tidigare har gjort. I helgen steg jag upp när han kom hem, runt sjutiden och gav mig ut i den friska luften. Dottern sover fram till åtta, halvniotiden på morgonen om ingen väcker henne. OBS: Så har det inte alltid varit!!! Det har kommit smygande under våren och jag har börjat inse att hon fått sin pappas dygnsrytm, eller i alla fall åt det hållet. D.v.s. Kvällsmänniska, som inte vill stiga upp tidigt på morgonen. Hon vill inte somna på kvällarna och trots att vi lägger henne vid 20.00 är hon vaken till typ21.45 och varje morgon får vi väcka henne och hon är dödstrött. Maken tycker att jag borde tas in för vård då jag frivilligt stiger upp tidigt för att gå ut och promenera när jag faktiskt har möjlighet att ligga kvar i sängen och sova. Han är nog inte ensam om att ha den åsikten men tack och lov finns de även ni människor som förstår mig.

I morse blandade jag promenad med jogging. Jag har aldrig tidigare kört så innan frukost utan bara promenerat . Tänkte dock prova att variera lite och det känns bra och verkar funka för mig så jag kommer att fortsätta att göra det typ varannan morgon. I fredags morse körde jag åter mitt morgonpass på motionscykeln, snacka om att jag måste köra med mentalträning hela passet för att överhuvudtaget kunna genomföra det. Men det känns så bra när det är gjort, trots att det inte ger den underbara känslan som ett pass ute i friska luften.

I går hade föreningen städdag, igen!! Jag hade inte tänkt medverka, men såg min chans till att få ett gratis träningspass då sandlådorna skulle tömmas på sand. De andra kvinnorna som medverkade oljade utemöbler, men mk hon stod och grävde sand tillsammans med karlarna!!!  Och då handlade det inte om att jag gjorde det för att spana in något snyggt.
 
I dag har jag kört bröst, axlar och mage. Körde totalt slut på axlarna och är riktigt öm i dem. Får se vad det blir för träning i morgon, inget pass innan frukost i alla fall, har inte motivationen att sätta mig på cykeln redan igen. Väntar till tisdag då jag kan bege mig ut igen. Jag får se om jag hinner med någon träning under dagen om inte så kanske jag kör ett intervallpass på kvällen.

Nu blev det bara en massa träningsblogg, men det är ju mycket av vad mitt liv handlar om nu. Jo, jag måste ju bara berätta en sak. Dottern har börjat säga att jag inte får åka och träna när jag är på väg. I dag när maken åkte till jobbet frågade dottern Var ska pappa, och träna???  För er som känner oss: ni förstår att jag skrattade hjärtligt, för er andra: Makens träning består av att sitta med handen innanför byxan och se på tv. Ok, han gör annat också, ibland, om jag ber honom:)

/mk


Kommentarer
Postat av: Emma

Vi sitter på F (vänster)! Ska ru mä älle?

2007-05-15 @ 12:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback