Träningsvärk.

Körde ett tufft styrkepass, rygg och biceps, igår med några, för mig, nya övningar. Det resulterade i att jag har grym träningsvärk i mina muskler idag främst i biceps, men det är bara härligt. Efter styrketräningen körde jag 25 minuter på crosstrainern (intervaller). Jag brukar inte använda den så mycket men tänkte att det kan vara bra att avlasta höfterna då det inte sliter lika mycket på dem som när jag springer. På morgonen promenerade jag 75 minuter, så gårdagen var en hård träningsdag. I dag har jag däremot vilat helt dels för att återhämta mig men även för att jag varit på arbetsresa hela dagen, åkte tidigt och kom hem sent, så jag skulle inte ha hunnit med någon träning.

I söndags körde jag ett löppass men jag var seg och det gick tungt, dock gav jag mig inte utan fullföljde passet vilket kändes mycket bra.

I veckan arbetar maken vilket innebär att jag inte kan gå mina morgonpromenader :( men jag skall köra några pass på min motionscykel i stället.

I dag spelade Hammarby mot Malmö och det slutade oavgjort 1-1. Vi får väl vara nöjda över resultatet men missnöjda över anfallaren Davids då han inte lyckas göra något rätt.

Nu måste jag gå och lägga mig så att jag hinner få min skönhetssömn./mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback