Havandeskapspenning.

Yes, jag blev beviljad havandeskapspenning. Handläggaren ringde från FK i måndags och meddelade att hon hade beviljat mig det trots att hon tyckte att jag inte hade beskrivit mina arbetsuppgifter på ett tydligt sätt. Jag tror att hon ändrade sitt beslut då jag ifrågasatte hur olika de bedömer med tanke på att tre av mina kollegor har blivit beviljade havandeskapspenning i år. Jag kommer att gå ned på halvtid from 1 december, underbart. Jag räknar med att arbeta fram till mitten av januari. När jag kollade i min kalender hur jag skall arbeta insåg jag hur lite tid det är med halvtid. För mig som alltid arbetat heltid kommer det att bli värsta lyxen. Jag ska verkligen njuta.

Jag mår jättebra och har inga graviditetsbekymmer förutom att barnmorskan vill att jag skall gå upp i vikt. Vi var hos henne i måndags och jag hade inte gått upp något i vikt och nu tycker hon att jag skall ha gjort det. Magen växer och hon säger att barnet också växer och att allt ser bra ut. Jag är liksom inte orolig eftersom att när jag skrev in mig på MVC hade jag gått upp fem kilo redan och sedan har jag visserligen inte gått upp något men jag känner mig själv och min kropp och jag mår ju bra. Jag äter ordentligt och mycket, även onyttigt ibland. Barnmorskan tycker att jag ska dra ned lite på träningen och ok, det ska jag göra. Jag tror inte att min vikt står still bara pga. träningen, utan hela livet i övrigt också. Dvs. stressigt på arbetet och en treåring hemma som kräver mycket energi. När jag väntade henne kunde jag slänga mig på soffan direkt jag kom hem från jobbet och på helgerna kunde jag ligga ned hela dagen om jag ville. Det funkar liksom inte nu med en liten Alva som är full av energi och upptåg. Med ett barn hemma blir det ju att man håller igång mer så är det bara.

Alva var med till barnmorskan och höll låda. Hon lekte doktor och sjuksköterska. Hon bestämde att hon skulle undersöka pappa för att han hade ont  pungen, vilket hon sa högt och ljudligt. Barnmorskan log och sa jag har också en treåring hemma....

Alva säger att hon också har en bebis i magen och kan ibland helt plötsligt säga mamma, nu sparkar min bebis...

Jag älskar henne så att det gör ont.

/mk

Kommentarer
Postat av: johanna

Hon verkar helt underbar eran lilla Alva! Vilken klockren kommentar hos barnmorskan, haha! Härligt med fp, det tycker jag verkligen att ALLA borde ha rätt till i slutet av graviditeten...oavsett yrke! Kommer ni upp något till jul eller? kram på er

Postat av: Mäggie mäsk

Tjenare faster!!!
Vad söt lillalva är :) Vi ska fira jul i voullerim. visstk kommer ni upp ?

2007-11-12 @ 19:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback