Trevlig lördag.

Denna helg arbetar maken och jag brukar tycka att dessa helger är ensamma och trååååkiga, men annat har det varit i dag. Jag började dagen med att lämna Alva hos grannen (som jag hade en upp på då jag hämtade deras dotter från skolan i veckan). Jag åkte på spinning och det kunde inte bli bättre då jag såg att  det var min favorit instruktör som skulle leda dagens pass. Det gick bra att träna och jag fick värsta enerigkicken av det. Jag börjar längta lite smått till bebisen kommit ut så att jag kan köra på hårdare med träningen, som det är nu måste jag hela tiden försöka hålla pulsen nere och det är svårt när jag blir så taggad.

När jag kom hem igen gjorde jag och Alva oss klara för att åka in till S-tälje för att möta upp Malin och hennes son. Vi käkade vår sedvanliga lördagslunch på Nancys för att sedan gå på bio med våra små troll. Vi såg Laban och Alva tyckte att det var kul men också lite läskigt. Innan bion hann jag med lite jul shopping till hemmet. Alva fick välja ett par gardiner till sitt rum, hon valde ett par med tomtemotiv. Jag köpte också nya gardiner till vårt sovrum och ett par ljuslyktor från Indiska.

Till middagen kom familjen Nilsson från Salem och de hade handlat med sig mat som vi lagade tillsammans. Kycklingwok med nudlar, mmmmm. Det blev supergott och trevligt var det också. 

I morgon har Alva gympa, suck. Sista gångerna som jag varit med henne där har varit en pina. Hon har betett sig som ett barn med bokstavskombination gånger 100. Hon har vägrat att göra något och skrikit när hon inte fått som hon vill. Förra veckan var maken med henne dit och enligt honom gick det hur bra som helst... Ja, hon testar väl bara sin mamma lite extra just nu när mamman inte har samma tålamod som tidigare. Jag önskar att maken kunde ta henne dit varje gång så att jag skulle slippa eländet, iaf så länge jag är gravid.

Nu skall jag gå och lägga mig bredvid min underbara dotter och somna in till hennes andetag. Ja, ja jag vet att hon måste sova i sin egen säng men det tar vi tag i en annan dag...

/mk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback