Var får jag all...

-energi ifrån?

I dag började dagen med dotterns gympa mellan 9.00- 10.00. När vi kom hem städade jag övervåningen, putsade fönster, dammtorkade och hängde upp nya gardiner. Sedan skurade jag hela huset och efter det var det dax för matlagning. Jag lagade en kycklingrätt med recept från tidningen BODY (ja, jag läser den och skäms inte för det). Det  blev ett par lunchportioner. När maken hade vaknat, eller rättare sagt blivit väckt av mig och Alva (han vaknar typ aldrig av sig själv) åkte jag i väg till gymmet och körde ett styrkepass, rygg och axlar. När jag kom hem bakade jag en matpaj med spenat, skinka och fetaost. Gjorde pajdegen på nyttigare vis, typsikt mk!!! Pajen blev mycket god och även där fick jag ihop ett par matlådor. När pajen gräddades påbörjade jag och dottern kvällens bak som bestod av LUSSEBULLAR, mks största last i livet. Vi var klara med baket kring 20.30 och då var det hög tid för dottern att duscha och komma i säng.  

När maken har en ledig dag skulle han inte prestera 10 % av vad jag gör när jag är ledig. Vi är så totalt olika varandra, ibland undrar jag vad som gör att vi väljer att fortsätta leva tillsammans??? När jag berättade för honom om min dag så frågade han om jag varit så duktig för att slippa få dåligt samvete för att jag vill åka och träna???? Tänk om han hade kunnat uppskatta allt som jag gör i vårt gemensamma hem i stället, hur många ggr tror ni han har putsat fönster och hängt upp nya gardiner,  Han gör saker i hemmet på sin hjöd en gång i veckan, och det är när jag har bett honom göra det. Fel av mig, varannan vecka, för de veckor han arbetar gör han inte många knop här hemma. Han stiger upp, hämtar Alva och förberder middagen, om jag handlat hem varor och bestämt vad vi skall äta. Har jag inte planerat middagen blir han handfallen och säger att han inte gjort något för att jag är så kräsen och inte vill äta det han föreslår????? Jo, han brukar diska undan disken efter middagen också, om jag slår på kaffet!!!!

/mk

Kommentarer
Postat av: sus

Alla män är likadana. Skönt se att det finns fler som jag som får energi ibland. Synd bara att jag tappat energin/tiden till gym och annan träning. Tog mig i kragen och anmälde mig till Göteborgsvarvet, idiotiskt men kan inte banga nu. Bara att träna på. Gym blir nästa projekt.
ps du har ju i varje fall alva-2 tjejer i ditt hus. Endast 1 i mitt och 3 av det andra.
Ha det gott och krama Alva

2007-11-27 @ 14:49:52
Postat av: Emma

Jag är skit trött just nu. har gått upp 8 kg och tar det som en komplimang när andra i min närhet säger "nu har du nog slutat att växa". Vi har börjat förbereda vår flytt. Jonny kånkar saker till vinden på nya adressen, det är 89 trappsteg upp och jag tycker att det räcker med min extra vikt när jag ska upp. Lust att julpyssla finns inte men för S skull ska vi sätta upp lite adventsljusstakar (tankar om hur fin den nya lgh kommer bli med julpynt finns dock men det får vänta ett år...). Ikväll har jag läst en bok för S om världens största maskiner och konstanterat vilken traktor som har slitstål på sin skopa och vilken grävmaskin som har tänder på sin skopa. Vi (S) har lånat en bok om motorcyklar, jag som trodde att mina kunskaper om Michael Schumacher (?) skulle räcka långt! /Kram

2007-11-27 @ 22:32:36
Postat av: johanna

Shit...man får ju prestationsångest när man läser vad du hinner en ledig dag! Wow!

På tal om mäns hjälp i hemmet så kan jag inte annat än skratta och hålla med. Jimpa är rätt duktig inom vissa områden och rent ut sagt kass inom andra!!! Jag tänkte tex se hur länge det dröjer innan han kommer på att sängkläderna behöver bytas...men så länge (vi snackar läääänge nu) vill inte jag ligga i samma lakan!!!

Trevlig helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback